Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ TÜRK ŞİİRİ |
İkinci düzey |
TDE 559 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ŞAHİKA KARACA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Çağdaş Türk şiirini; kanon, düşünce/sosyal plan/estetik düzleminde anlamak
|
Dersin tanımı
|
Çağdaş Türk şiirini, gelişim çizgisini şiir/şair üzerinden okumak.
|
1- |
Dersin Kapsamı, Özelliği ve Metodolojisi, Millî Edebiyat Döneminden Cumhuriyet Dönemine geçiş; Cumhuriyetin ilk yıllarında Türk şiiri
|
2- |
Dersin Kapsamı, Özelliği ve Metodolojisi, Millî Edebiyat Döneminden Cumhuriyet Dönemine geçiş; Cumhuriyetin ilk yıllarında Türk şiiri
|
3- |
Necip Fazıl Kısakürek ‘in şairliği ve şiirlerinin incelenmesi
|
4- |
Asaf Halet Çelebi’nin şairliği ve şiirlerinin incelenmesi
|
5- |
Kanon kavramı ve Türk şiir hareketleri
|
6- |
Kanon kavramı ve Türk şiir hareketleri
|
7- |
İkinci Yeni Hareketi ve Cemal Süreyya’nın şairliği ve şiirlerinin incelenmesi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Turgut Uyar’ın şairliği ve şiirlerinin incelenmesi
|
10- |
Sezai Karakoç’un şairliği ve şiirlerinin incelenmesi
|
11- |
İsmet Özel ve Şiiri
|
12- |
1960 sonrası Türk Şiiri
|
13- |
1980 sonrası Türk şiiri
|
14- |
Genel Değerlendirme Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çağdaş edebiyat alanındaki gelişmeleri kavrayabilme
|
2- |
Çağdaş Türk edebiyatına ait belli başlı şairleri tanıyabilme
|
3- |
Çağdaş Türk edebiyatıyla ilgili eserlerin tasnif ve değerlendirmelerini yapabilme
|
4- |
Çağdaş Türk edebiyatının arka planı, tarihi ve sosyal kültürel kaynaklarını kavrayabilme
|
5- |
..
|
6- |
..
|
7- |
..
|
8- |
..
|
9- |
..
|
10- |
..
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
|
|
2- |
Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
|
|
3- |
Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
|
|
4- |
Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
5- |
Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
6- |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
|
|
8- |
Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
|
|
9- |
Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
|
|
10- |
Mesleki terminolojiye hâkim olur.
|
|
11- |
Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
|
|
12- |
Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
|
|
13- |
Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
|
|
14- |
Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
|
|
15- |
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
|
|
16- |
Akademik dünyayı tanır.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
|
|
18- |
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
|
|
19- |
Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
|
|
20- |
Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Akyüz Kenan. Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, 2. b. Ankara 1958
Eroğlu, Ebubekir. Modern Türk Şiirinin Doğası, Yapı Kredi y. İstanbul 1993
Hece, Türk Şiiri Özel Sayısı nr:53-55 Mayıs-Temmuz 2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Akyüz, Kenan. Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri.
Banarlı, Nihad Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, MEB y. İstanbul
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Sempozyumu, Edebiyatçılar Derneği y., Ankara 1998
Enginün, İnci. Yeni Türk Edebiyatı, Tanzimat tan Cumhuriyete, Dergâh y. İstanbul 2001
Enginün, İnci. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh y. İstanbul 2001
Enginün, İnci. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, Dergâh y. İstanbul 1991
Ercilasun, Bilge. Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, Akçağ y. 1997
Halman, Talat Sait vd. Türk Edebiyatı Tarihi I İstanbul 2006, II İstanbul 2006, III IV Kültür ve Turizm Bakanlığı y.
Kabaklı, Ahmet. Türk Edebiyatı: Türk Edebiyatı 5, Türk Edebiyatı Vakfı y. İstanbul 1991
Kaplan, Mehmet vd. Atatürk Devri Türk Edebiyatı, Kültür Bakanlığı y.
Kurdakul, Şükran. Çağdaş Türk Edebiyatı, C 1. İstanbul,1976; C 2. C 3 C 4,1987
Okay, Orhan, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı Dergâh y. İstanbul 2005
Aktaş, Şerif. Yenileşme Donemi Türk Şiiri ve Antolojisi I-II Akçağ y. 1996
Kabaklı, Ahmet. Türk Edebiyatı: 4- 20. Yüzyıl Türk Edebiyatı Tarihi-Şiir; Türk Edebiyatı Vakfı y. İstanbul 1991
Kaplan, Mehmet. Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, Başbakanlık Kültür Müsteşarlığı y. İstanbul 1973; Dergâh y. İstanbul 1975; Şiir Tahlilleri II(Cumhuriyet Devri Türk Şiiri), 4. b. Dergâh y. İstanbul 1984, 1988
Kurdakul, Ş. (1992) Çağdaş Türk Edebiyatı. İstanbul
Moran, B. (C.I 1983, C.II 1990, C.III 1994) Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış
Mutluay, R. (1973) 100 Soruda Çağdaş Türk Edebiyatı (1908-1972). İstanbul
Mutluay, R. Elli Yılın Türk Edebiyatı
Necatigil, B. (1989) Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü
Okay, Orhan, Poetika Dersleri, Hece y. Ankara 2004
|
|