| Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
| TECHNICAL ENGLISH-I |
Birinci düzey |
UEE 214 |
Zorunlu |
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
|
Ön koşul dersleri
|
Katılımcıların en az orta seviyede (intermediate) İngilizce dilbilgisi, kelime bilgisi, konuşma, yazma ve dinleme becerilerine sahip oldukları veya hazırlık sınıfını başarı ile geçtikleri varsayılmaktadır.
|
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
|
Koordinatör
|
PROF. DR. PINAR ÇİVİCİOĞLU BEŞDOK
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. PINAR ÇİVİCİOĞLU BEŞDOK
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı katılımcılara havacılık bakımında kullanılan teknik İngilizce hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
|
Dersin tanımı
|
Bu ders havacılık bakımında kullanılan teknik İngilizce ile ilgili temel konuları içermektedir.
|
|
1- |
Word order; Location
|
|
2- |
Verb tenses; Instructions, procedures
|
|
3- |
Basic sentence structure; Word endings
|
|
4- |
Prefixes, suffixes; Physical characteristics
|
|
5- |
Dimensions; Purpose
|
|
6- |
Conjunctions; Actions; Possibilty, probability, necessity, conditions
|
|
7- |
Comparisons; Movement
|
|
8- |
Active and passive; Processes
|
|
9- |
Functions;
|
|
10- |
States, failures, damage;
|
|
11- |
Units;
|
|
12- |
False friends;
|
|
13- |
Simplified English;
|
|
14- |
Maintenance words
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
1- |
Teknik dokümanları okuduğunda anlayabilir.
|
|
2- |
Teknik yazılı dokümanları oluşturabilir.
|
|
3- |
Bakım ile ilgili sözlü ifadeler kuruabilir.
|
|
4- |
Bakım dokümanlarının sunumunu yapabilir.
|
|
5- |
Teknik parça siparişi verebilir.
|
|
6- |
Takımhaneden takım talep edebilir.
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
|
1- |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
|
2- |
Havacılık operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
|
|
|
3- |
Bakım uygulamaları için gerekli olan modern teknik doküman ve araçları seçip ve kullanabilir.
|
|
|
4- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ulusal ve uluslararası havacılık otoriteleri tarafından belirlenen yönerge ve/veya üretici talimatları doğrultusunda uygular, sorunları tanımlar ve uygun düzeltici eylemde bulunabilir.
|
|
|
5- |
Bilgiye erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
|
|
|
6- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
|
|
|
7- |
Ekip bilincine sahiptir ve gerektiğinde ekip üyeleriyle koordineli çalışabilir.
|
|
|
8- |
Ulusal ve uluslararası havacılık çevrelerinde alanı ile ilgili bakım kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
|
|
|
9- |
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanları arşivleyebilir ve güncel olarak takip eder.
|
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle hava yolu ulaştırması konusunda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilmek ve kendini sürekli yenileyebilmek, alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
|
|
|
11- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
|
|
12- |
Teknik resim bilgisini uygulamada etkin kullanır.
|
|
|
13- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izler, alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar ve sorunlara çözüm önerileri geliştirir, düşüncelerini yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
|
|
14- |
Türkçe ve İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanır.
|
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
|
|
|
16- |
Hava ulaştırma sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre ve iş güvenliği koruma konusunda ve bakım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilince sahiptir.
|
|
|
17- |
|
|
|
18- |
|
|
|
19- |
|
|
|
20- |
|
|
|
21- |
|
|
|
22- |
|
|
|
23- |
|
|
|
24- |
|
|
|
25- |
|
|
|
26- |
|
|
|
27- |
|
|
|
28- |
|
|
|
29- |
|
|
|
30- |
|
|
|
31- |
|
|
|
32- |
|
|
|
33- |
|
|
|
34- |
|
|
|
35- |
|
|
|
36- |
|
|
|
37- |
|
|
|
38- |
|
|
|
39- |
|
|
|
40- |
|
|
|
41- |
|
|
|
42- |
|
|
|
43- |
|
|
|
44- |
|
|
|
45- |
|
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
|
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
|
Ödev
|
0
|
0
|
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
|
Genel toplam
|
|
100
|
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
|
Ders kitabı
|
English for Aircraft: Documentation Handbook, Philip Shawcross, BELIN, 2000
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
English in Aviation Communication, G Kozlova, A. Kozlova , 2006; Aviation English, Henry Emery, Andy Roberts, Macmillan, 2008; English for Aviation, Sue Ellis, Terence Gerighty,Oxford, 2008
|
|