Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > PAZARLAMA ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PAZARLAMA ETİĞİ İkinci düzey İŞL 663 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca,öğrencilerin derse katılımını sağlamak için sınıf içi tartışmalar, yapılacaktır. Konuya ilişkin uygulamadan örnekler verilecektir.
Dersin amacı Pazarlamada etik ve etik olamayan uygulamaların ilgili taraflara etkileri vurgulanarak, farkındalık oluşturmak temel amaçtır. Gerek tüketici gerekse uygulamacı olarak pazarlamada etik kuralların takip edilmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Öğrenciler, pazarlama pratiğini planlama ve uygulama ve etik süreçler, sistemler ve stratejiler yoluyla değer yaratma süreciyle ilgili etik kavramları, davranışları, uygulamaları ve zorlukları inceleyeceklerdir. Konular arasında etik tanıtım ve fiyatlandırma stratejileri, pazarlama araştırması ve pazarlama uygulaması yer alır.

Dersin içeriği
1- Etik Kavramı ve Pazarlama Etiğinin Kapsamı
2- Ürünlerle İlgili Uygulama ve Karar Süreçlerinde Etik I
3- Ürünlerle İlgili Uygulama ve Karar Süreçlerinde Etik II
4- İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik İlişkisi
5- Fiyatlandırmada Etik
6- Tedarik Zincirinde (Dağıtım Kararlarında) Etik
7- Tutundurmada Etik (Reklam)
8- Tutundurmada Etik (Kişisel satış ve Satış Tutundurma)
9- Pazar Yönlü Halkla İlişkiler ve Etik
10- Pazarlama Araştırmalarında Etik
11- Elektronik Ticarette Etik
12- Etik Dışı Tüketici Davranışları
13- Sürdürülebilir Pazarlama ve Etik
14- Sosyal Medya Pazarlaması ve Etik
15- İleri Teknoloji Ürünlerin Pazarlamasında Etik
16- Final Sınavları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pazarlama çevresindeki etik kuralları öğrenmek
2- Profesyonel etik kurallarını öğrenmek
3- Karmaşık pazarlama konularındaki etik problemlere çözüm bulmak
4- 4P''deki etik kuralları analiz etmek
5- Etik kodlar hakkkında bilgi sahibi olmak
6- Araştırma yapma ve yorumlama yeteneği edinmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Canan Ay, Burak Kartal ve Sinan Nardalı, Pazarlamada Etik Yaklaşımlar, Detay Yayıncılık, Ankara, 2010.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar