Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 İkinci düzey ŞPL 752 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek Lisans müfredatında belirlenmiş zorunlu ders yükünün tamamlanması gereklidir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yüksek lisans tez çalışmasında planlama alanında çalışacak öğrencilere danışmanı tarafından bilgi, görgü ve deneyimlerin aktarılması, tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması ve yürütülmesi yanında öğrencilere bilimsel etik, çalışma disiplini ile alanındaki güncel literatürü belirleyip izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Yüksek lisans derslerini tamamlayarak tez çalışmasına başlayan öğrencilere, çalışma yaptığı uzmanlık alanının kapsamı ve temel bilimsel çerçevesi hakkında akademik düzeyde bilgi birikimin sağlanması hedeflenmektedir. Öğrencinin bu çerçeve içerisinde tez çalışmasının gerekçesini, konusunu, kapsamını, sınırlarını ve çalışma alanına yapacağı katkısını daha sağlıklı ve akademik disiplin içerisinde belirlemesi beklenmektedir. Bu kapsamda kentsel tasarım alanında güncel literatürün izlenerek mevcut ve gelecekte olası gelişmelerin tartışılması ve tez çalışmasına aktarılması hedeflenmektedir.

Dersin içeriği
1- Planlama kuramı ve şehir planlama disiplinine ilişkin temel kavramsal bilgiler - 1
2- Planlama kuramı ve şehir planlama disiplinine ilişkin temel kavramsal bilgiler - 2
3- Şehir planlama alanında güncel kavramlar ve uygulamalar - Kuramsal tartışmalara ilişkin literatür taraması - 1
4- Şehir planlama alanında güncel kavramlar ve uygulamalar - Kuramsal tartışmalara ilişkin literatür taraması - 2
5- Bölge planlama alanında güncel kavramlar ve uygulamalar - Kuramsal tartışmalara ilişkin literatür taraması - 1
6- Bölge planlama alanında güncel kavramlar ve uygulamalar - Kuramsal tartışmalara ilişkin literatür taraması - 2
7- Kentsel tasarım alanında güncel kavramlar ve uygulamalar - Kuramsal tartışmalara ilişkin literatür taraması - 1
8- Kentsel tasarım alanında güncel kavramlar ve uygulamalar - Kuramsal tartışmalara ilişkin literatür taraması - 2
9- Planlamada disipliner araştırmalar: Konut
10- Planlamada disipliner araştırmalar: Ulaşım
11- Planlamada disipliner araştırmalar: Koruma / Yenileme
12- Planlamada disipliner araştırmalar: Coğrafya
13- Planlamada disipliner araştırmalar: Ekoloji
14- Planlamada disipliner araştırmalar: Sosyoloji
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Planlama kuramı konusunda bilgi sahibi olma
2- Planlama alanında mekansal ilişkileri kavrayabilme becerisi
3- Uygulama sorunlarını oluşturan unsurların belirlenmesi ve düzenlenmesi konusunda bilgi sahibi olma
4- Planlama konusunda güncel literatürü takip edebilme
5- Planlama sürecinde yaşanan problemleri algılayabilme ve tartışabilme becerisi kazanma
6- Planlama uygulama sürecinde ve sorunlarına yönelik öneriler ortaya koyabilme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili olarak yayınlanmış ve sunulmuş güncel tüm yayınlar izlenir

Ders ile ilgili dosyalar