Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > MİKROELEKTRONİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKROELEKTRONİK İkinci düzey EEM 502 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sözlü sunum
Dersin amacı Mikroelektronik teknolojisinde, yarıiletken tümdevrelerin üretim tekniklerinin ve sınırlarının, kalın ve ince film üretim tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Mikroelektronik teknolojisinde üretim teknikleri ve tümdevre yarıiletken teknolojisi için sınırları. İnce filmler; buharlaştırma, tozutma ve kimyasal buhardan yoğuşturma teknikleri. Epitaksiyel büyütme, maskeleme, litografi, kalkılama yöntemleri; difüzyon, iyon ekleme ve epitaksi. Tümdevrede diyot, transistör ve direnç elemanlarının gerçekleştirilmesi. MOS ve CMOS tümdevre üretim teknolojisi. VLSI teknolojisinin temelleri. Tümdevrelerde elektrostatik problemler.

Dersin içeriği
1- Kalın ve ince film teknikleri
2- Metal ve metal olmayan materyallerle ince film yapımı
3- Yarıiletken tümdevrelerde üretim teknikleri ve sınırları
4- Epitaksiyel büyütme
5- Maskeleme
6- Litografi
7- Difüzyon
8- ARA SINAV
9- Tümdevrelerde direnç ve diyotların gerçekleştirilmesi
10- Tümdevrelerde transistörlerin gerçekleştirilmesi
11- MOS tümdevre teknolojisinin temelleri
12- VLSI teknolojisinin temelleri
13- VLSI sistemler ve uygulamaları
14- VLSI teknolojisinde elektrostatik problemler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yarıiletken tümdevrelerde üretim teknikleri ve sınırlarının anlaşılması.
2- Epitaksiyel büyütme, maskeleme, litografi, difüzyon işlemlerinin anlaşılması.
3- Tümdevrelerde direnç ve diyotların gerçekleştirilmesinin ananlaşılması
4- Tümdevrelerde transistörlerin gerçekleştirilmesinin anlaşılması.
5- MOS tümdevre teknolojisinin temellerinin anlaşılması
6- VLSI teknolojisinde karşılaşılan elektrostatik problemlerin amlaşılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • S. M. Sze, “VLSI Technology1”, Mc Graw??Hill, New York, 1988. • Stephen A. Cambell, “The Science and Engineering of Microelectronic Fabrication”, Oxford Uni. Press, 2001. • Knight, S. at all…,”Semiconductor Microelectronics and Nanoelectronics Programs”, NISTIR, 2007.
Yardımcı Kaynaklar • Stephen A. Champbell, The Science and Engineering of Microelectronic Fabrication Sec. Edition, Oxfort University Press, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar