Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİLGÜN KARSAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğretim Görevlisi Nilgün Karsan
Öğretim Görevlisi Ömer Erdoğan
Öğretim Görevlisi Ahmet İpşirli
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, araştırma, uygulama
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin toplumsal olaylar ve sorunlar hakkında farkındalıklarını artırmak. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak. Toplumsal sorumluluk, dayanışma, işbirliği gibi kavramların pekişmesi için faaliyetler yürütmek.
|
Dersin tanımı
|
Toplumsal yaşamın iyileştirilmesi ve öğrencilerin sosyal çevreye karşı sorumluluklarını artırmaya yönelik bir derstir.
|
1- |
Sosyal sorumluluk nedir?
|
2- |
Sosyal sorumluluk çalışmaları niçin önemlidir?
|
3- |
Proje uygulama
|
4- |
Bireysel sosyal sorumluluk çalışmaları
|
5- |
Proje uygulama
|
6- |
Araştırma Ödevi
|
7- |
Vize sınavı
|
8- |
Engelliler ve sanat alanında araştırma
|
9- |
Proje uygulama
|
10- |
Sosyal sorumluluk çalışmalarının hayata geçiriliş aşamaları
|
11- |
Toplumsal sorunlarla ilgili kamu spotu hazırlama
|
12- |
Öğrenci proje sunumları
|
13- |
Öğrenci proje sunumları
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenciler toplumsal olaylar hakkında bilinçli bireyler haline gelirler.
|
2- |
Sosyal problemlere çözüm aramada sorumluluk alırlar.
|
3- |
Dayanışmayı öğrenirler.
|
4- |
İşbirliği içinde çalışma becerilerini geliştirirler.
|
5- |
Toplumsal olaylara daha duyarlı bireyler haline gelirler.
|
6- |
Daha güzel bir toplum oluşmasına katkıda bulunmak için çalışırlar.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
8
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
12
|
72
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
4
|
12
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
158
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hellison, Don. Fiziksel Aktivite Yoluyla Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Öğretimi, Ankara:Nobel Akademi Yayınları, 2014
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|