Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ - I Üçüncü düzey COUT301 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİLGÜN KARSAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Nilgün Karsan Öğretim Görevlisi Ömer Erdoğan Öğretim Görevlisi Ahmet İpşirli
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım, araştırma, uygulama
Dersin amacı Öğrencilerin toplumsal olaylar ve sorunlar hakkında farkındalıklarını artırmak. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak. Toplumsal sorumluluk, dayanışma, işbirliği gibi kavramların pekişmesi için faaliyetler yürütmek.
Dersin tanımı Toplumsal yaşamın iyileştirilmesi ve öğrencilerin sosyal çevreye karşı sorumluluklarını artırmaya yönelik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sosyal sorumluluk nedir?
2- Sosyal sorumluluk çalışmaları niçin önemlidir?
3- Proje uygulama
4- Bireysel sosyal sorumluluk çalışmaları
5- Proje uygulama
6- Araştırma Ödevi
7- Vize sınavı
8- Engelliler ve sanat alanında araştırma
9- Proje uygulama
10- Sosyal sorumluluk çalışmalarının hayata geçiriliş aşamaları
11- Toplumsal sorunlarla ilgili kamu spotu hazırlama
12- Öğrenci proje sunumları
13- Öğrenci proje sunumları
14- Final sınavı
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler toplumsal olaylar hakkında bilinçli bireyler haline gelirler.
2- Sosyal problemlere çözüm aramada sorumluluk alırlar.
3- Dayanışmayı öğrenirler.
4- İşbirliği içinde çalışma becerilerini geliştirirler.
5- Toplumsal olaylara daha duyarlı bireyler haline gelirler.
6- Daha güzel bir toplum oluşmasına katkıda bulunmak için çalışırlar.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 12 72
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 4 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     158
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hellison, Don. Fiziksel Aktivite Yoluyla Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Öğretimi, Ankara:Nobel Akademi Yayınları, 2014
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar