Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > FOTONİK ALGILAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FOTONİK ALGILAMA İkinci düzey EEM 518 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖMER GALİP SARAÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ÖMER GALİP SARAÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Fotonik aygıtlarla gerçekleştirilen algılamanın mühendislik uygulamalarındaki rolünün kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Algılama ve algılayıcıların tanımı. Algılayıcıların karakteristikleri. Optik algılamanın bileşenleri. Optik algılayıcılar ve uygulamaları. Optik dalga kılavuzları. Optik fiberlerde kayıplar ve kayıp mekanizmaları. Fiber optik algılama ve algılayıcılar. Fiber optik algılayıcıların sınıflandırılması ve uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Algılama ve algılayıcılar, dönüştürücü ve eyleyiciler.
2- Temel algılayıcı karakteristikleri
3- Optik algılama ve bileşenleri
4- Optik dalgakılavuzları
5- Dairesel optik fiberler
6- Optik fiberlerde kayıplar ve kayıp mekanizmaları
7- Fiber optik algılama
8- Fiber optik algılayıcılar: Sınıflandırma
9- Fiber optik algılayıcılar: Fiziksel algılayıcılar
10- Fiber optik algılayıcılar: Kimyasal ve biyolojik algılayıcılar
11- Fiber optik algılayıcılar: Kimyasal ve biyolojik algılayıcılar
12- Fiber optik algılayıcılar: Mekanik algılayıcılar
13- Örnek tasarımlar: Optik algılama
14- Örnek tasarımlar: Fiber optik algılama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
3- mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 8 56
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 8 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları (Yayınlanmamış)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar