Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Birinci düzey |
İPFP663 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET KORKMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. HAYRİYE GENCEL
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders yüz yüzedir ve dersler anlatım, soru cevap, tartışma, grup çalışması vb. yöntemlerle işlenmekte, öğrenciler materyal geliştirme, kullanma ve değerlendirme çalışmaları yapmamaktadır.
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilerin din öğretimi süreçlerinde kullanılabilecek araç-gereç ve materyalleri tanımaları; söz konusu araç-gereç ve materyalleri hazırlama, kullanma ve değerlendirme becerilerine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencilere öğretim süreçlerinde kullanılabilecek araç-gereç ve materyaller hakkında bilgi verilmekte; öğrencilerde söz konusu araç-gereç ve materyalleri hazırlama ve kullanma becerileri geliştirilmeye çalışılmaktadır.
|
1- |
Temel kavramlar: Din Öğretimi Sürecinin Unsurları ve Din Öğretimi Teknolojisi
|
2- |
Din Öğretimi Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojisi Yeterlikleri
|
3- |
Din Öğretiminde Araç ve Materyal Geliştirme Süreç ve İlkeleri
|
4- |
Ders Kitapları, Hikaye Kitapları, Gazete Haber Kupürleri ile Öğretim
|
5- |
Fotoğraf, Resim, Karikatür, Tablo, Şekil, Şema ve Grafik ile Öğretim
|
6- |
Gerçek Eşya, Maket, Model, Diyorama ile Öğretim
|
7- |
Kuklalar, Tarih-Coğrafya Haritaları, 3D (3 boyutlu) Görseller ile Öğretim
|
8- |
Kavram Haritaları ile Öğretim (Kavram haritası hazırlama)
|
9- |
Çalışma Kağıtları/Yaprakları ile Öğretim (Çalışma kağıdı hazırlama)
|
10- |
ARA SINAV
|
11- |
Powerpoint (Ppt) ile Öğretim (slayt hazırlama)
|
12- |
Kısa Filmler ile Öğretim (Film hazırlama- düzenleme)
|
13- |
Eğitsel Oyun Materyalleri ile Öğretim (Eğitsel oyun hazırlama)
|
14- |
Din Öğretiminde Yapay zeka uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramları; öğrenme kuramları, öğretim programları ve öğretim teknolojisi ilişkisini açıklar.
|
2- |
Öğretim teknolojisinin öğretme- öğrenme sürecindeki yeri ve işlevlerini kavrar.
|
3- |
Öğretmenlerin öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme yeterliklerini, Öğretim araç-gereçlerinin seçimini etkileyen faktörleri açıklar.
|
4- |
Belli başlı öğretim araç ve materyallerinin genel özelliklerini, olumlu, sınırlı yönlerini, kullanım ilkelerini açıklar.
|
5- |
Belli başlı öğretim araçlarını ve materyallerini etkili şekilde kullanır.
|
6- |
Öğretim araç ve materyallerinin seçiminde ve geliştirilmesinde uyulması gereken ilkeleri açıklar.
|
7- |
Belli başlı öğretim araç ve materyallerinin genel özelliklerini, olumlu ve sınırlı yönlerini açıklar.
|
8- |
İlkelerine uygun öğretim araç ve materyaller geliştirir.
|
9- |
Geliştirdiği araç ve materyalleri etkili şekilde kullanır.
|
10- |
Öğretim araç ve materyallerinin materyal geliştirme ilkelerine uygunluğunu değerlendirir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
|
|
4- |
Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
|
|
5- |
Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
|
|
6- |
Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
|
|
7- |
Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
|
|
8- |
Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
|
|
9- |
Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
10- |
Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
|
|
11- |
Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
7
|
1
|
7
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
8
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mehmet KORKMAZ; Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kimlik Yay. Kayseri, 2021
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Adem Güneş, Din Öğretimi Materyalleri, DEM Yayınları, İstanbul, 2019.
|
|