Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNŞAAT PROJELERİNİN YÖNETİMİ-I |
Birinci düzey |
İNŞ 455 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MURAT KÖMÜRCÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MURAT KÖMÜRCÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yapım projelerinin özellikleri, proje yaşam dönemi ve proje yönetimi süreçlerine ilişkin bilgi edinmek.
|
Dersin tanımı
|
Bir yapım projesinin iş programının organize edilmesi
|
1- |
Proje, Yapım Projeleri, Proje Yaşam Dönemi, Proje Yönetim Süreçleri, Kapsam-Bütçe-Süre yönetimi kavramları.
|
2- |
Yapım Projelerinde Süre Yönetimi Süreci
|
3- |
Süre Programlama Teknikleri –Çubuk Diyagramlar (Gantt Tablosu)
|
4- |
Süre Programlama Teknikleri – Ağ sistemleri; faaliyetler arasındaki öncelik ilişkilerinin anlaşılması, ağ sistemlerinin kurulma kuralları, faaliyetleri ok üzerinde (AOA) olan ağ sistemleri, faaliyetleri düğüm noktalarında (AON) olan ağ sistemleri
|
5- |
Süre Programlama Teknikleri – CPM (Kritik Yol Metodu) analizi ; projenin ağ sisteminin kurulması, projenin yollarının (paths) bulunması, projenin en erken bitiş süresinin hesaplanması, proje kritik yolunun ve kritik faaliyetlerin tespiti.
|
6- |
Süre Programlama Teknikleri – CPM (Kritik Yol Metodu) analizi ; olayların en erken başlama zamanları (EST) ve en geç bitiş zamanlarının (LFT) hesaplanması, bollukların (float) bulunması, projenin en erken tamamlanma süresinin hesaplanması, kritik yolun ve kritik faaliyetlerin bulunması
|
7- |
Süre Programlama Teknikleri – CPM (Kritik Yol Metodu) analizi, örnek çözümleri
|
8- |
Süre Programlama Teknikleri – PERT analizi, örnek çözümleri
|
9- |
Primavera P6 v16.2 – Temel Bilgiler, program menülerinin tanıtımı, yeni proje oluşturma, mevcut projelerin açılması.
|
10- |
Primavera P6 v16.2 – Faaliyetler, faaliyetler arasındaki öncelik ilişkileri, proje ağının kurulması ve en erken bitiş süresinin hesaplanması, temel programın (baseline) kaydedilmesi.
|
11- |
Primavera P6 v16.2 – İş ayrım yapısı (WBS - Work Breakdown Structure), takvim ayarları.
|
12- |
Primavera P6 v16.2 – Kaynakların tanımlanması, atanması, kaynak dengeleme.
|
13- |
Primavera P6 v16.2 –Proje izleme ve kontrol; Proje ilerlemesinin işlenmesi ve programın güncellemesi, raporlama.
|
14- |
Dönem sonu öğrenci projelerinin sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yapım projelerinin özellikleri, proje yaşam dönemi ve proje yönetimi süreçlerine ilişkin bilgi
|
2- |
Yapım projelerinin süre yönetimi süreçlerine ilişkin bilgi
|
3- |
Yapım projelerinde kullanılan planlama araç ve tekniklerine ilişkin bilgi
|
4- |
Yapım projelerinde kullanılan programlama araç ve tekniklerine ilişkin bilgi
|
5- |
Bir yapım projesinin iş programını yapabilmesine ilişkin beceri ve yetkinlik
|
6- |
Bilgisayar ortamında bir yapım projesinin süre ve kaynak yönetimini yapabilecek beceri ve yetkinlik
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
2
|
14
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
14
|
14
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
----
|
|