Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
Birinci düzey |
ETM 212 |
Zorunlu |
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA KALAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Misafir Öğrt. Elemanı Serdal KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
İş hayatında çalışanlar/stajyerler vb. için iş sağlığı ve güvenliği kültürünün oluşturulması, risklerin bilinmesi ve risklerin giderilmesi için yapılacak çalışmalar, ortam ölçümleri ve sınır değerleri, çalışma ortamından ve mekanik sistemlerden doğacak risklerin bilinmesi, önlem alınması
|
Dersin tanımı
|
ETM 212
|
1- |
Türkiye’de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği, 4857 sayılı iş kanunu ve İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı
|
2- |
6331 sayılı İş sağlığı ve Güvenliği Kanunu ilgili yönetmelikler
|
3- |
İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar
|
4- |
Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması
|
5- |
Risk etmenleri (Gürültü, titreşim, termal konfor, aydınlatma, basınç, radyasyon, ergonomi ve diğer)
|
6- |
İş ekipmanlarının güvenli kullanımı-2
|
7- |
Ekranlı araçlarla iş güvenliği-2
|
8- |
Güvenlik ve sağlık işaretleri-2
|
9- |
Kişisel koruyucu donanım kullanımı-2
|
10- |
Risk Yönetimi ve Değerlendirmesi
|
11- |
Risk Yönetimi ve Değerlendirmesi
|
12- |
Kaldırma araçlarında iş güvenliği, motorlu araçlarda iş güvenliği
|
13- |
Basınçlı kaplarda çalışmalarda iş güvenliği
|
14- |
Elektrikle çalışmalarda iş sağlığı ve güvenliği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
4857 sayılı iş kanunu ve İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatının öğrenilmesi
|
2- |
6331 sayılı İş sağlığı ve Güvenliği Kanunu ilgili yönetmeliklerin hakkında bilgi sahibi olunması
|
3- |
İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Risk etmenlerini (Fiziksel riskler- Aydınlatma, Radyasyon, Basınç; Ergonomi) tanımak
|
5- |
Kaldırma araçlarında (Vinç, Asansör, Forklift vb) iş güvenliği hk.bilgi sahibi olmak
|
6- |
Risk Yönetimi ve Değerlendirmesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
Basınçlı kaplarda çalışmalarda iş güvenliği hakkında bilgi sahibi olmak
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
|
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
|
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
|
|
7- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
|
|
9- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
|
|
10- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
|
|
12- |
Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
|
|
13- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
|
|
14- |
Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
|
|
15- |
Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
2
|
50
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
4857 sayılı iş kanunu ve İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı 6331 sayılı İş sağlığı ve Güvenliği Kanunu ilgili yönetmelikler
|
|