Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > SCIENTIFIC PROGRAMMING
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SCIENTIFIC PROGRAMMING Birinci düzey BS 443 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET NUSRET TOPRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET NUSRET TOPRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik + Uygulamalı
Dersin amacı Bir bilimsel programlama dili ile uygulama geliştirme, işaret işleme, görüntü işleme, optimizasyon ve yapay sinir ağlarına giriş konularının öğretilmesi.
Dersin tanımı Bir bilimsel programlama dilinin bilimsel amaçlı olarak etkin kullanımı

Dersin içeriği
1- Bilimsel Programlama''ya giriş
2- Matrisler ve matris işlemleri
3- Betikler ve fonksiyonlar
4- Kontrol deyimleri, döngüler ve veri tipleri
5- Görselleştirme ve Grafik Çizdirme
6- Lineer Cebir
7- Görüntü İşleme: Noktasal İşlemler
8- Görüntü İşleme: Filtreleme ve global işlemler
9- Optimizasyon''a giriş
10- Klasik Optimizasyon teknikleri
11- Yapay zeka optimizasyon teknikleri
12- Yapay Sinir Ağları''na Giriş
13- Yapay Sinir Ağı uygulamaları
14- Uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel programlamanın temelleri hakkında bilgi sahibi olma
2- Dile özgü özel bilimsel paketler hakkında bilgi sahibi olma
3- Görüntü işleme hakkında temel bilgi sahibi olma
4- Optimizasyon hakkında temel bilgi sahibi olma
5- Yapay sinir ağları hakkında temel bilgi sahibi olma
6- Bulanık mantık hakkında temel bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Matlab tutorial dosyaları

Ders ile ilgili dosyalar