Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEKNİK DEKOR UYGULAMALARI-II |
İkinci düzey |
SER 308 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
SER 307 TEKNİK DEKOR UYGULAMALARI I
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA (Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir. Süreç takibi ve haftalık çalışmalar gerektirdiğinden devam zorunluluğu vardır. Devam muafiyeti olanlar da her hafta işlenen konu ve süreç değerlendirmesine tabi olacakları için ders sorumluluklarını (proje ilerlemesi) ders sorumlusu ile koordineli olarak sürdürmeleri gerekmektedir.)
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, seramik yüzeylerinde pişirim sonrası uygulanabilen dekor tekniklerine dair bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrencilerin sır öncesi yüzey hazırlığı, renk uygulamaları, maskeleme ve renklendirme stratejileri gibi süreçleri teknik doğruluk ve estetik bakış açısıyla bir araya getirmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, seramik formların bisküvi pişiriminden sonra uygulanabilecek dekor tekniklerine odaklanan uygulamalı bir derstir. Sıraltı boyama, cuerda seca, majolika ve sır altı/üstü kombinasyonları gibi pişmiş yüzey müdahaleleri üzerine teknik bilgi aktarımı ve uygulamalar yapılır. Öğrenciler dönem boyunca iki farklı form üzerinde en az beş dekor tekniğini deneyimleyerek, sonuçları pafta ve dijital sunum biçimiyle değerlendirir.
|
1- |
Bisküvi halde bulunan seramik yüzeylerde uygulanabilen dekor teknikleri hakkında bilgilendirme, tüm tekniklerin ön çalışmasının yapılabilmesi içi belirlenen ölçülerde örnek plaka hazırlanması, gerekli olacak malzemeler hakkında bilgilendirme. Dönem içi ana uygulamalar için eskiz bilgilendirmesi.
|
2- |
Bisküvi olarak hazır halde bulunan plakalar üzerinde, sıraltı boyama çalışmaları, mum ile maskeleme tekniklerinin çalışılması.
|
3- |
Bisküvi olarak hazır halde bulunan plakalar üzerinde, cuerda seca ve majolika tekniklerinin çalışılması. Ana uygulama eskizlerinin kontrolü, seçilen ve uygun görülen (vize için en az 2, final için en az 3) dekor tekniğinin kararlaştırılması ve onaylanması. Vize ve final uygulaması olarak 2 adet form üretilecektir. (Tekniklerden 1 tanesi ham halde çalışılabilir).
|
4- |
Vize değerlendirmesinde yer alacak ana uygulama için onaylanmış formun üretimi, yine seçilmiş ve onaylanmış en az 2 dekor tekniğinin ön çalışmaları.
|
5- |
Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
|
6- |
Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
|
7- |
Sır pişirimi yapılması.
|
8- |
VİZE - Tüm pişirimleri tamamlanmış çalışmanın teslimi.
|
9- |
Final değerlendirmesinde yer alacak ana uygulama için onaylanmış formun üretimi, yine seçilmiş ve onaylanmış en az 3 dekor tekniğinin ön çalışmaları.
|
10- |
Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
|
11- |
Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
|
12- |
Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
|
13- |
Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
|
14- |
Sır pişirimi yapılması. Final değerlendirmesinde sunmak üzere fotoğraf çekimi ve (ön çalışma plakaları, vize çalışması ve final çalışmasını içeren) pafta hazırlanması.
|
15- |
Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte pafta üzerinde sunması, komisyon değerlendirmesi. Paftanın dijital örneğinin teslimi.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bisküvi pişirim sonrası uygulanabilen dekor tekniklerini tanır ve teknik olarak uygular.
|
2- |
Cuerda seca, majolika, sıraltı boyama gibi tekniklerde malzeme ve süreç farklarını kavrar.
|
3- |
Ham ve pişmiş dekor tekniklerini karşılaştırarak uygun yüzey stratejileri geliştirir.
|
4- |
Dekor tekniklerini farklı form ve yüzeylerde estetik bir bütünlük içinde kullanabilir.
|
5- |
Teknik uygulamaları görsel örneklem, belge ve sunum paftası ile ifade edebilir.
|
6- |
Ürettiği işleri dijital sunum formatına dönüştürebilir ve portfolyo sistemine dahil edebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Ireland, C. (2022). Surface Decoration for Ceramics: A Creative Guide for the Contemporary Maker. The Crowood Press.
- Cushing, V. M. (1899). The Ceramic Design Book: A Gallery of Contemporary Work (1st ed.). Lark Books.
- Mills, M. (2011). Surface Design for Ceramics (A Lark Ceramics Book) (1st ed.). Union Square &Co.
Web siteleri:
(2023, January 29). Ceramic Decorating Tool Techniques. Ceramic Arts Network Daily.
https://ceramicartsnetwork.org/freebies/guide/ceramic-decorating-
tool-techniques
|
|