Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > JAPON KÜLTÜRÜNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
JAPON KÜLTÜRÜNE GİRİŞ Birinci düzey JDE 125 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN YAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ali Volkan ERDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Japon toplumunun kültürel öğeleri, yaşayış biçimleri üzerinde durularak, öğrenciye genel Japonya bilgisi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Japon kültürüyle ilgili başlangıç düzeyinde bilgiler verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Japonya’nın coğrafi özellikleri ve fiziki yapısı.
2- Japon dilinin temel özellikleri ve basit ifade türleri.
3- Kyoto,Tokyo, Osaka ve Kobe''''nin tarihi ve kültürel yapısı.
4- Japon toplumu ve doğa
5- Geleneksel Japon tiyatrosu: Kabuki, Nou ve Kyougen
6- Cha no yu(Çay sanatı), Shodou (Japon hat sanatı)
7- Japon Pop Kültürü: Anime - Manga
8- Ara sınav
9- Japon Sinemasına Giriş
10- Japon Şiir Türleri: Waka, Tanka ve Haiku
11- Geleneksel Japon sporları: Sumo, judo, karate, kendo
12- Kamikaze ve Seppuku
13- Japon Yemek Kültürü
14- Nobel Edebiyat Ödüllü Yazar: Kawabata Yasunari ve Oe Kenzaburo
15- Yarıyıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japon kültürünün temel özellikleri öğrenir.
2- Günlük Japon yaşantısı hakkında bilgi edinir.
3- Japoncaya yansıyan kültürel kelimeler kavranır.
4- Japon toplumunu kültürel değerleriyle anlar.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı (1) Matsui, Yoshimatsu, "Japon Kültür Tarihinin Satır Başları" Çev. Ali Volkan Erdemir, Jikad, İzmir, 2015. (2) Güvenç, Bozkurt, "Japon Kültürü" İş Bankası Kültür Yayınları, 1995.
Yardımcı Kaynaklar (3) Erdemir A.V., "Geç Meiji Dönemi''''nde Taiyo Dergisinde Türkiye Haberleri", Toplumsal Tarih Dergisi, Sayi 236, ss.22-27, 2013. (4) Erdemir A.V., "Japon Toplumunda İtaat Kültürü", Toplumsal Tarih Dergisi, Sayi 240, ss.84-89, 2013. (5) Erdemir A.V., "Japon Toplumu ve Doğa", Doğu Batı Düşünce Dergisi, ss.119-131, 2012. (6) Erdemir A.V., "Geç Meiji Dönemi''''nde Üç Japon Düşünür", Toplumsal Tarih Dergisi, Sayı: 197, ss.76-82, 2010. (7) Erdemir A.V., "Genel Hatlarıyla Cha no Yu", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ss.105-115, 2010. (8) Erdemir A.V., "Japon Kültüründe Sessizlik Kavramı", Türkiye Asya Pasifik Çalışmaları Yıllığı, ss.32-39, 2009.

Ders ile ilgili dosyalar