Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM GELİŞTİRME VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM GELİŞTİRME VE KAVRAM ÖĞRETİMİ Üçüncü düzey İFE 518 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Konuların kavram düzeyinde öğretilebilmesi
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Fen ve önemi
2- Bilim nedir?
3- Fen ve teknolojinin ilişkisi nedir?
4- Öğrenme nedir?
5- öğretim nedir?
6- öğretme nedir?
7- Öğrenme kuramları,
8- piaget in öğrenme kuramı, öğrenme halkası
9- Kavram nedir?
10- Kavramların önemi, geliştirme süreçleri, sınıflama, aşamalılığı
11- Kavram öğrenimi, anlam çözümleme tabloları, kavram ağları,
12- zihin haritaları, kavram haritaları, kavramsal değişim metinleri
13- Problem çözme yöntemi, bilimsel süreç becerileri, proje yöntemi ve fen öğretiminde uygulanması
14- Dönem sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fen bilimlerine ait temel kavramları ve kuramları bilme
2- Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını kavrama
3- Kavram öğretimi tekniklerini bilme ve uygulama
4- fen müfredatını bilme
5- Fen bilimlerinin öğretilmesinde kullanılan yöntemleri bilme ve kullanılabilecek ortamlar hazırlama
6- Fen ve doğa çalışmalarında kullanılan materyalleri geliştirme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar