Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > KLASİK OSMANLI TÜRKÇESİ METİNLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLASİK OSMANLI TÜRKÇESİ METİNLERİ II Üçüncü düzey TDE 510 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Osmanlı metinlerini okumak ve anlamak
Dersin tanımı Osmanlı Türkçesi metinlerini okuyabilme

Dersin içeriği
1- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
2- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
3- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
4- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
5- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
6- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
7- Ara sınav
8- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
9- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
10- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
11- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
12- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
13- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
14- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
15- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
16- Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
2- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
3- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
4- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
5- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
6- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
7- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
8- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
9- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
10- Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TİMURTAŞ, Faruk K., (1977), Osmanlı Türkçesi Metinleri, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar TİMURTAŞ, Faruk K., (1977), Osmanlı Türkçesi Metinleri, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar