Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Osmanlı metinlerini okumak ve anlamak
|
Dersin tanımı
|
Osmanlı Türkçesi metinlerini okuyabilme
|
1- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
2- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
3- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
4- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
5- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
6- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
9- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
10- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
11- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
12- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
13- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
14- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
15- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
16- |
Osmanlı Türkçesi metinlerini okumak
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
2- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
3- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
4- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
5- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
6- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
7- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
8- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
9- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
10- |
Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunabilmesi
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
|
|
2- |
Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
|
|
3- |
Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
|
4- |
Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
|
|
5- |
Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
|
|
6- |
Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
|
|
7- |
Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
|
|
8- |
Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
|
|
9- |
Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
|
|
10- |
Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
|
|
12- |
Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
|
|
13- |
Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
|
|
14- |
Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
|
|
15- |
Felsefi literatüre katkıda bulunur
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
7
|
98
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TİMURTAŞ, Faruk K., (1977), Osmanlı Türkçesi Metinleri, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TİMURTAŞ, Faruk K., (1977), Osmanlı Türkçesi Metinleri, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
|
|