Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > YAKINSAK UZAYLAR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAKINSAK UZAYLAR II Birinci düzey MAT 452 Seçmeli 8 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET BARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET BARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze
Dersin amacı Yakınsak uzaylarla ilgili temel kavramlarını öğretmek, matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak, ileriki eğitimlerinde gerekli olan yakınsaklık kavramı ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmalarına yardımcı olmak.
Dersin tanımı Limit yakınsak uzaylar, Düzgün uzaylar, pre- düzgün uzaylar, semi- düzgün uzaylar, quasi- düzgün uzaylar. Bu yakınsak uzayların çarpımı, bölümü ve alt uzayları. Bu uzaylarda ayırma aksiyomları.

Dersin içeriği
1- Limit yakınsak uzaylar
2- Örnekler
3- Düzgün uzaylar
4- örnekler, teoremler
5- pre- düzgün uzaylar
6- örnekler, teoremler
7- semi- düzgün uzaylar
8- Ara Sınav
9- örnekler, teoremler
10- quasi- düzgün uzaylar
11- Çarpım uzaylar, örnekler, teoremler
12- Bölüm uzaylar, örnekler, teoremler
13- T0 ve T1 yakınsak uzaylar
14- T2 ve T3 yakınsak uzaylar
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Limit yakınsak uzayların özelliklerini kavrayabilme
2- Düzgün uzaylar ve pre- düzgün uzayların önemini anlayabilme ve yorumlayabilme
3- Düzgün uzaylar ve pre- düzgün yakınsak uzaylar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
4- Bu yakınsak uzayların çarpımı ve alt uzayları yorumlayabilme ve problemlere uygulayabilme
5- semi- düzgün yakınsak uzaylar ile quasi- düzgün yakınsak uzaylar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
6- Ayırma aksiyomları T0, T1, T2 ve T3 uzaylarını kavrayabilme ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     176
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • G. Preuss, Foundations of Topology, Kluwer Academik Publisher, 2002.
Yardımcı Kaynaklar • General Topology, Symour LIPSCHUTZ , Schaum’s Outline Series, Newyork (1965) • Topoloji ve Kategori, O. Mucuk, Nobel Yayınları 2. Baskı 2011 Ankara

Ders ile ilgili dosyalar