Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > YAKINSAK UZAYLAR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAKINSAK UZAYLAR II Birinci düzey MAT 452 8 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET BARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET BARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze
Dersin amacı Yakınsak uzaylarla ilgili temel kavramlarını öğretmek, matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak, ileriki eğitimlerinde gerekli olan yakınsaklık kavramı ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmalarına yardımcı olmak.
Dersin tanımı Limit yakınsak uzaylar, Düzgün uzaylar, pre- düzgün uzaylar, semi- düzgün uzaylar, quasi- düzgün uzaylar. Bu yakınsak uzayların çarpımı, bölümü ve alt uzayları. Bu uzaylarda ayırma aksiyomları.

Dersin içeriği
1- Limit yakınsak uzaylar
2- Örnekler
3- Düzgün uzaylar
4- örnekler, teoremler
5- pre- düzgün uzaylar
6- örnekler, teoremler
7- semi- düzgün uzaylar
8- Ara Sınav
9- örnekler, teoremler
10- quasi- düzgün uzaylar
11- Çarpım uzaylar, örnekler, teoremler
12- Bölüm uzaylar, örnekler, teoremler
13- T0 ve T1 yakınsak uzaylar
14- T2 ve T3 yakınsak uzaylar
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Limit yakınsak uzayların özelliklerini kavrayabilme
2- Düzgün uzaylar ve pre- düzgün uzayların önemini anlayabilme ve yorumlayabilme
3- Düzgün uzaylar ve pre- düzgün yakınsak uzaylar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
4- Bu yakınsak uzayların çarpımı ve alt uzayları yorumlayabilme ve problemlere uygulayabilme
5- semi- düzgün yakınsak uzaylar ile quasi- düzgün yakınsak uzaylar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
6- Ayırma aksiyomları T0, T1, T2 ve T3 uzaylarını kavrayabilme ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     176
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • G. Preuss, Foundations of Topology, Kluwer Academik Publisher, 2002.
Yardımcı Kaynaklar • General Topology, Symour LIPSCHUTZ , Schaum’s Outline Series, Newyork (1965) • Topoloji ve Kategori, O. Mucuk, Nobel Yayınları 2. Baskı 2011 Ankara

Ders ile ilgili dosyalar