Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > DİJİTAL SANAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİJİTAL SANAT Birinci düzey RESUS003 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör EĞİTİM GÖREVLİSİ MURAT DUYKU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. AHMET ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik / kuramsal bilgiler ve dijital sanat kapsamındaki dijital araçların kullanımı öğrencilere anlatılacaktır. Haftalık ders planında belirtildiği akış içerisinde konular işlenir. Pandemi sürecinde uzaktan eğitim verilmektedir. Dersler kayıt altına alınır ve ERUDM''de belli bir süre paylaşıma açılır. Dersin katılımcıları kamera ve mikrofonlarını açmak zorundadırlar. Çalışma yaptıkları canlı olarak görülür ve değerlendirilir, tartışılır. Ayrıca derste yapılan çalışmalar ve ödevlerin değerlendirilmesi ERUDM ve imkan verdiği ölçüde google classroom üzerinden de yürütülür. Öğrenci her hafta yaptığı çalışmaları derste söylenen sistemlere verilen son güne dek yükler. Dersin not olarak değerlendirilmesi öğrencinin derse aktif olarak katılımı, canlı/kameralı şekilde çevrimiçi görünmesi ve derste ürettiği çalışmaların niteliği üzerinden yapılır. Uzaktan ders sürecine katılmadan yapılan çalışmalar değerlendirmeye alınmaz. Bu durumdan devamsızlık muafiyeti olanlar hariç tutulur.
Dersin amacı Dijital alanın günümüzde sanatı dönüştürücü gücünün gerek teknik gerekse teorik ve felsefi işlerliğinin özğrencinin sanatsal donanımına kazandırılması
Dersin tanımı Dijital Sanat dersi çağdaş sanatın en etkili üretim yöntemlerinden biridir ve dijital araçlar ile sanatı üretebilmek dersi ana tanımıdır.

Dersin içeriği
1- Dijital sanatın tanımı ve temel kavramlar
2- Dijital araçların tanıtılması
3- Dijital araçların (yazılım) çalışma ilkeleri
4- Dijital araçlar ile (yazılım) ile çalışma
5- Hareketsiz görüntü işleme
6- Hareketsiz görüntü manipülasyonu
7- ARA SINAV
8- Dijital resimleme ilkeleri
9- Dijital boyama ve çizim
10- Hareketli görüntü ve video
11- Video sanatı
12- Stop Motion video üretme
13- Video art render işlemleri
14- Dijital sanatı sergileme yöntemleri
15- FİNAL SINAVI
16- *
17- *
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dijital yazılımları kullanma bilincine ulaşma
2- Dijital alanda sanat pratikleri yapabilme
3- Dijital alanda üretilen bir eseri yaratıcı şekilde sergileyebilme
4- Bilgisayarı tıpkı bir boya ve tuval gibi sanat malzemesi olarak kullanbilme
5- *
6- *
7- *
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı *
Yardımcı Kaynaklar *

Ders ile ilgili dosyalar