Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİJİTAL SANAT |
Birinci düzey |
RESUS003 |
Seçmeli |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
EĞİTİM GÖREVLİSİ MURAT DUYKU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. AHMET ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik / kuramsal bilgiler ve dijital sanat kapsamındaki dijital araçların kullanımı öğrencilere anlatılacaktır. Haftalık ders planında belirtildiği akış içerisinde konular işlenir.
Pandemi sürecinde uzaktan eğitim verilmektedir. Dersler kayıt altına alınır ve ERUDM''de belli bir süre paylaşıma açılır. Dersin katılımcıları kamera ve mikrofonlarını açmak zorundadırlar. Çalışma yaptıkları canlı olarak görülür ve değerlendirilir, tartışılır. Ayrıca derste yapılan çalışmalar ve ödevlerin değerlendirilmesi ERUDM ve imkan verdiği ölçüde google classroom üzerinden de yürütülür. Öğrenci her hafta yaptığı çalışmaları derste söylenen sistemlere verilen son güne dek yükler. Dersin not olarak değerlendirilmesi öğrencinin derse aktif olarak katılımı, canlı/kameralı şekilde çevrimiçi görünmesi ve derste ürettiği çalışmaların niteliği üzerinden yapılır. Uzaktan ders sürecine katılmadan yapılan çalışmalar değerlendirmeye alınmaz. Bu durumdan devamsızlık muafiyeti olanlar hariç tutulur.
|
Dersin amacı
|
Dijital alanın günümüzde sanatı dönüştürücü gücünün gerek teknik gerekse teorik ve felsefi işlerliğinin özğrencinin sanatsal donanımına kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
Dijital Sanat dersi çağdaş sanatın en etkili üretim yöntemlerinden biridir ve dijital araçlar ile sanatı üretebilmek dersi ana tanımıdır.
|
1- |
Dijital sanatın tanımı ve temel kavramlar
|
2- |
Dijital araçların tanıtılması
|
3- |
Dijital araçların (yazılım) çalışma ilkeleri
|
4- |
Dijital araçlar ile (yazılım) ile çalışma
|
5- |
Hareketsiz görüntü işleme
|
6- |
Hareketsiz görüntü manipülasyonu
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Dijital resimleme ilkeleri
|
9- |
Dijital boyama ve çizim
|
10- |
Hareketli görüntü ve video
|
11- |
Video sanatı
|
12- |
Stop Motion video üretme
|
13- |
Video art render işlemleri
|
14- |
Dijital sanatı sergileme yöntemleri
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
*
|
17- |
*
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dijital yazılımları kullanma bilincine ulaşma
|
2- |
Dijital alanda sanat pratikleri yapabilme
|
3- |
Dijital alanda üretilen bir eseri yaratıcı şekilde sergileyebilme
|
4- |
Bilgisayarı tıpkı bir boya ve tuval gibi sanat malzemesi olarak kullanbilme
|
5- |
*
|
6- |
*
|
7- |
*
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
*
|
Yardımcı Kaynaklar
|
*
|
|