Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > DİJİTAL SANAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİJİTAL SANAT Birinci düzey RESUS003 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör EĞİTİM GÖREVLİSİ MURAT DUYKU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. AHMET ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik / kuramsal bilgiler ve dijital sanat kapsamındaki dijital araçların kullanımı öğrencilere anlatılacaktır. Haftalık ders planında belirtildiği akış içerisinde konular işlenir. Pandemi sürecinde uzaktan eğitim verilmektedir. Dersler kayıt altına alınır ve ERUDM''de belli bir süre paylaşıma açılır. Dersin katılımcıları kamera ve mikrofonlarını açmak zorundadırlar. Çalışma yaptıkları canlı olarak görülür ve değerlendirilir, tartışılır. Ayrıca derste yapılan çalışmalar ve ödevlerin değerlendirilmesi ERUDM ve imkan verdiği ölçüde google classroom üzerinden de yürütülür. Öğrenci her hafta yaptığı çalışmaları derste söylenen sistemlere verilen son güne dek yükler. Dersin not olarak değerlendirilmesi öğrencinin derse aktif olarak katılımı, canlı/kameralı şekilde çevrimiçi görünmesi ve derste ürettiği çalışmaların niteliği üzerinden yapılır. Uzaktan ders sürecine katılmadan yapılan çalışmalar değerlendirmeye alınmaz. Bu durumdan devamsızlık muafiyeti olanlar hariç tutulur.
Dersin amacı Dijital alanın günümüzde sanatı dönüştürücü gücünün gerek teknik gerekse teorik ve felsefi işlerliğinin özğrencinin sanatsal donanımına kazandırılması
Dersin tanımı Dijital Sanat dersi çağdaş sanatın en etkili üretim yöntemlerinden biridir ve dijital araçlar ile sanatı üretebilmek dersi ana tanımıdır.

Dersin içeriği
1- Dijital sanatın tanımı ve temel kavramlar
2- Dijital araçların tanıtılması
3- Dijital araçların (yazılım) çalışma ilkeleri
4- Dijital araçlar ile (yazılım) ile çalışma
5- Hareketsiz görüntü işleme
6- Hareketsiz görüntü manipülasyonu
7- ARA SINAV
8- Dijital resimleme ilkeleri
9- Dijital boyama ve çizim
10- Hareketli görüntü ve video
11- Video sanatı
12- Stop Motion video üretme
13- Video art render işlemleri
14- Dijital sanatı sergileme yöntemleri
15- FİNAL SINAVI
16- *
17- *
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dijital yazılımları kullanma bilincine ulaşma
2- Dijital alanda sanat pratikleri yapabilme
3- Dijital alanda üretilen bir eseri yaratıcı şekilde sergileyebilme
4- Bilgisayarı tıpkı bir boya ve tuval gibi sanat malzemesi olarak kullanbilme
5- *
6- *
7- *
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı *
Yardımcı Kaynaklar *

Ders ile ilgili dosyalar