Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ISITMA HAVALANDIRMA |
Birinci düzey |
ESMS 057 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bir ön koşu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞAH ELDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GÜLŞAH ELDEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Halil Hakan Açıkel
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere binalarda ısı yalıtım kuralları, ısıtma sistemlerinin temel ve uygulama esasları, ısı kaybı hesabı ve ısıtma sistemlerinde boru çapı hesabı ve havalandırma konularını gösterip, öğrencilerin bu bilgileri kullanarak, ısıtma ve havalandırma tesisatı projesi yapabilmelerini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Derste ısı yalıtım kuralları, ısıtma sistemlerinin temel ve uygulama esasları, ısı kaybı hesabı ve ısıtma sistemlerinde boru çapı hesabı ve havalandırma konuları işlenmektedir.
|
1- |
Isıtma tesisatı tanımı ve tasarımı ile ilgili temel bilgiler
|
2- |
Isıl konfor ve etki eden faktörler
|
3- |
Isıtma sistemleri ve seçim kriterleri
|
4- |
Bireysel, merkezi ve bölge ısıtma sistemleri
|
5- |
Isı geçiş katsayıları, ısı yükü hesapları
|
6- |
Isı yalıtım projesi ve TS-825
|
7- |
Isıtma tesisatı elemanları ve hesapları
|
8- |
Kalorifer tesisatı proje hazırlama esasları
|
9- |
Örnek kalorifer projesi hazırlama
|
10- |
Isıtıcılar, boru çapları, pompalar, kazanlar, genleşme kapları, brülörler, yakıt miktarı ve tankları
|
11- |
Isıtıcılar, boru çapları, pompalar, kazanlar, genleşme kapları, brülörler, yakıt miktarı ve tankları
|
12- |
Boru çapı hesabı
|
13- |
Havalandırma sistemleri hesap metotları
|
14- |
Kanal hesapları, fan hesapları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Isı transferi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
|
2- |
Binaların ısı yalıtımına uygunluğunu yorumlayabilme
|
3- |
Isıtma sistemleri için iç ve dış tasarım koşullarını açıklayabilme
|
4- |
Binalarda ısı kaybını hesaplayabilme
|
5- |
Isı kayıplarına bağlı ısıtıcı seçebilme
|
6- |
Binalarda kullanılan ısıtma sistemleri için borulama sistemi tasarlayabilme
|
7- |
Dağıtım sistemi için gerekli olan bileşenleri belirleyebilme
|
8- |
Havalandırma sistemi tasarlayabilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
4- |
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
5- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
7- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
8- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
10- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
11- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
12- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
13- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
14- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
15- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
16- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
17- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
78
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
75
|
Kısa sınav
|
0
|
20
|
Ödev
|
0
|
5
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kalorifer Tesisatı Proje Hazırlama Esasları
MMO/2001/259
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Binalarda Isı Yalıtımı Proje Hazırlama Esasları
MM0/2000/247
|
|