Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > ISITMA HAVALANDIRMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ISITMA HAVALANDIRMA Birinci düzey ESMS 057 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bir ön koşu yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞAH ELDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜLŞAH ELDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Halil Hakan Açıkel
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Öğrencilere binalarda ısı yalıtım kuralları, ısıtma sistemlerinin temel ve uygulama esasları, ısı kaybı hesabı ve ısıtma sistemlerinde boru çapı hesabı ve havalandırma konularını gösterip, öğrencilerin bu bilgileri kullanarak, ısıtma ve havalandırma tesisatı projesi yapabilmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Derste ısı yalıtım kuralları, ısıtma sistemlerinin temel ve uygulama esasları, ısı kaybı hesabı ve ısıtma sistemlerinde boru çapı hesabı ve havalandırma konuları işlenmektedir.

Dersin içeriği
1- Isıtma tesisatı tanımı ve tasarımı ile ilgili temel bilgiler
2- Isıl konfor ve etki eden faktörler
3- Isıtma sistemleri ve seçim kriterleri
4- Bireysel, merkezi ve bölge ısıtma sistemleri
5- Isı geçiş katsayıları, ısı yükü hesapları
6- Isı yalıtım projesi ve TS-825
7- Isıtma tesisatı elemanları ve hesapları
8- Kalorifer tesisatı proje hazırlama esasları
9- Örnek kalorifer projesi hazırlama
10- Isıtıcılar, boru çapları, pompalar, kazanlar, genleşme kapları, brülörler, yakıt miktarı ve tankları
11- Isıtıcılar, boru çapları, pompalar, kazanlar, genleşme kapları, brülörler, yakıt miktarı ve tankları
12- Boru çapı hesabı
13- Havalandırma sistemleri hesap metotları
14- Kanal hesapları, fan hesapları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Isı transferi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2- Binaların ısı yalıtımına uygunluğunu yorumlayabilme
3- Isıtma sistemleri için iç ve dış tasarım koşullarını açıklayabilme
4- Binalarda ısı kaybını hesaplayabilme
5- Isı kayıplarına bağlı ısıtıcı seçebilme
6- Binalarda kullanılan ısıtma sistemleri için borulama sistemi tasarlayabilme
7- Dağıtım sistemi için gerekli olan bileşenleri belirleyebilme
8- Havalandırma sistemi tasarlayabilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 75
Kısa sınav 0 20
Ödev 0 5
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kalorifer Tesisatı Proje Hazırlama Esasları MMO/2001/259
Yardımcı Kaynaklar Binalarda Isı Yalıtımı Proje Hazırlama Esasları MM0/2000/247

Ders ile ilgili dosyalar