Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > PHTHİRAPTERA, SİPHONAPTERA, DİPTERA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PHTHİRAPTERA, SİPHONAPTERA, DİPTERA Üçüncü düzey VPZ 607 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Önder DÜZLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin veriliş şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin amacı Önemli Phthiraptera, Siphoneptera, Diptera türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğretmek
Dersin tanımı Önemli Phthiraptera, Siphoneptera, Diptera türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- Phthiraptera dizisinin sınıflandırması
2- Önemli Phthiraptera türleri
3- Morfolojileri ve biyolojileri
4- Hayvanlara zararları ve bulaşma yolları,
5- Teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri.
6- Siphonaptera dizisinin sınıflandırması
7- Önemli Siphoneptera türleri
8- Morfolojileri ve biyolojileri, hayvanlara zararları, bulaşma yolları,
9- Teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri.
10- Diptera dizisinin sınıflandırması
11- Önemli Siphoneptera türleri
12- Morfolojileri ve biyolojileri
13- Hayvanlara zararları, bulaşma yolları,
14- Teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Phthiraptera, Siphonaptera ve Diptera takımında bulunan türlerin türlerin morfoloji ve biyolojilerini öğrenir.
2- Phthiraptera, Siphonaptera ve Diptera takımında bulunan türlerin vektörlük potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur.
3- Dünyada ve Türkiye’de bu türlerin durumunu öğrenir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 8 2 16
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Wall R, Shearer D. Veterinary Ectoparasites. Blackwell Science, 2001. Mullen G, Durden L. Medical and Veterinary Entomology. Academic Press, 2002 Taylor MA, Coop RL, Wall RL. Veterinary Parasitology. 3rd Ed, Blackwell Publishing, 2008
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar