Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DENTAL ANESTEZİSİ |
Üçüncü düzey |
Y326 ÖKD |
|
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
2. sınıf derslerini vermiş olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ CİHAN TOPAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SUHEYB BİLGE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. AHMET EMİN DEMİRBAŞ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Lokal anestezik maddeleri ve etki mekanizmalarını tanımlamak, diş hekimliğinde kullanılan lokal anestezi yöntemlerini ve komplikasyonlarını anlatmak.
|
Dersin tanımı
|
Lokal anestezik maddeler ve dental anestezi teknikleri
|
1- |
Anestezinin Tarihçesi, Lokal Anestezinin Gelişimi
|
2- |
Ağrı İletim Yolları Ve Mekanizması
|
3- |
Lokal Anestezik Maddeler Ve Farmakolojisi
|
4- |
Lokal Anestezik Maddeler Ve Farmakolojisi
|
5- |
Vazokonstriktorler Ve Farmakolojisi
|
6- |
Anatomik Değerlendirmeler, N.Trigeminus, N.Facialis
|
7- |
Lokal Anestezide Kullanılan Aletler
|
8- |
Topikal Anestezi
|
9- |
Maksillada Kullanılan Anestezi Yöntemleri
|
10- |
Maksillada Kullanılan Anestezi Yöntemleri
|
11- |
Mandibulada Kullanılan Anestezi Yöntemleri
|
12- |
Mandibulada Kullanılan Anestezi Yöntemleri
|
13- |
Destekleyici Anestezi Yöntemleri
|
14- |
Sinir Hasarı Ve Tedavi Yöntemleri
|
15- |
Lokal Anestezinin Lokal Komplikasyonları
|
16- |
Lokal Anestezinin Sistemik Komplikasyonları
|
17- |
Diş Hekimliğinde Sedasyon
|
18- |
Diş Hekimliğinde Sedasyon
|
19- |
Genel Anestezi
|
20- |
Genel Anestezi
|
1- |
Ağrının ileti yolları, sinir lifleri ve mekanizması ile ilgili detaylı bilgi verir
|
2- |
Lokal anestezik maddelerin farmakolojik ve kimyasal yapıları hakkında bilgi verir
|
3- |
Vazokonstrüktörlerin tanımını yapar ve faydalarını anlatır, her bir vazokonstrüktör maddenin sistemik ve yan etkilerini, klinik kullanım yerlerini anlatır
|
4- |
Nervus Trigeminus ve nervus fasiyalis sinirleri ile ilgili bilgi verir ve görevlerini anlatır.
|
5- |
Lokal anestezide kullanılan temel aletleri gruplar, bu aletlerin özellikleri, kullanım yerleri ve kullanım şekilleri ile ilgili bilgi verir.
|
6- |
Topikal anesteziyi tanımlar ve endikasyonlarını anlatır, topikal anestezinin klinik uygulama şekli ile ilgili bilgi verir
|
7- |
Üst çenede kullanılan anestezi yöntemlerini sınıflar, anestezi yöntemlerinin nasıl uygulandığını anlatır
|
8- |
Alt çenede kullanılan anestezi yöntemlerini sınıflar, anestezi yöntemlerinin nasıl uygulandığını anlatır
|
9- |
Lokal anestezi sırasında veya sonrasında oluşabilecek komplikasyonları sınıflar
|
10- |
Sedasyon ve genel anestezi tanımını ve uygulama şekillerini anlatır
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
20
|
2
|
40
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
44
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Handbook of Local Anesthesia, Stanley F. Malamed.
|
|