Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ANALİTİK KİMYA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİTİK KİMYA I Birinci düzey KİM231 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. AHMET ÜLGEN PROF.DR. MUSTAFA SOYLAK PROF.DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU Prof.Dr. Uğur Şahin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş.Grv. Furkan UZCAN, Araş.Grv. Özgür ÖZALP
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders
Dersin amacı Temel kavramları öğretmek, Analitik Kimya ile ilgili bilgiler vermektir. Dersin amacı Analitik Kimyanın kapsamış olduğu nitel ve nicel analiz ile ilgili gerekli bilgilerin kavranmasını sağlamaktır. Bir kimyagerin tasarlayıp uygulamaya koyduğu araştırma ya da analizlerde gereksinim duyacağı teorik bilgi tabanını sağlamak başlıca hedeflerdendir.
Dersin tanımı Bu dersin konuları kimyasal analizin hem temel bilgilerini hemde uygulamalarnı kapsar. Dersin hedefi nitel ve nicel analiz ile ilgili bilgilerin öğrenciye aktarılmasıdır. Bölüm 1''''''''deki kısa girişten sonra, bölüm 2, 3 ve 4 analitik kimyada önemli olan istatistik ve veri analizlerini kapsamaktadır. Klasik gravimetrik ve titrimetrik analizler 5. ve 6. bölümlerde verilmektedir. Sulu çözeltilerin, aktivite ve kimyasal dengenin teorisi bölümler 7-9''''''''da sunulmaktadır. Bir kimyagerin tasarlayıp uygulamaya koyduğu araştırma ya da analizlerde gereksinim duyacağı teorik bilgi tabanını sağlamak temel hedeflerdendir.

Dersin içeriği
1- Analitik Kimyaya Giriş
2- Kimyasal Analizde Hatalar
3- Analizde Rastgele Hatalar (I)
4- Analizde Rastgele Hatalar (II)
5- Verilerin İncelenmesine ve Değerlendirilmesine İstatistiğin Uygulanması (I)
6- Verilerin İncelenmesine ve Değerlendirilmesine İstatistiğin Uygulanması (II)
7- Gravimetrik Analiz Yöntemleri (I)
8- Gravimetrik Analiz Yöntemleri (II)
9- ARA SINAV
10- Titrimetrik Analiz Yöntemleri (I)
11- Titrimetrik Analiz Yöntemleri (II)
12- Sulu Çözelti Kimyası (I)
13- Sulu Çözelti Kimyası (II)
14- İyonik Dengelere Elektrolitlerin Etkisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ölçmede hatanın kavranması ve bunu gerçek ölçüm sonuçlarına uygulama becerisi
2- Analitik Kimyada temel istatistiğin uygulanması becerisi
3- Örnek hazırlamanın önemi ve örnek hazırlama becerisi kazanılması
4- Ölçümlerde hata kaynaklarının neler olduğunun anlaşılması ve bunların kontrolü becerisi
5- Analiz sonuçlarını hesaplamanın ve yorumlanması becerisinin kazanılması
6- Gravimetrik ve titrimetrik analizin temellerinin kavranması becerisinin kazanılması
7- Kalitatif ve kantitatif analizin temellerinin kavranması becerisinin kazanılması
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler, Fundamentals of Analytical Chemistry, 8th Edition, Saunders College Publishing, 1996, Çeviri Editörleri: E. Kılıç, H. Yılmaz, Türkçe 8.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1) G.Christian, Analytical Chemistry, 3th Ed., John Wiley&Sons, N.Y., 1980. 2) D.C. Harris, Analytical Chemistry, 1982, Çeviri Editörü: G. Somer

Ders ile ilgili dosyalar