Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze ders anlatımı, Sunu, ödevlendirme
|
Dersin amacı
|
Bu dersi amacı, bu dersi alan öğrencilere;yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının aralarındaki farkları, çevreye etkileri vs ile yenilenemez enerji kaynaklarından petrol, kömür, doğal gaz, LPG ve nükleer enerji kaynaklarını, ve güneş, rüzgar, jeotermal, deniz kaynaklı enerji kaynakları, bor kaynaklı enerji kaynakları gibi yenilenebilir enerji kaynaklarının ne olduğunu, nasıl kullanıldığını, çevreye etkisinin nasıl olduğunu, Dünya''''da ve Türkiye''''deki durumu hakkında bilgiler kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Yenilenemez enerji ve yenilenebilir enerji nedir?
|
2- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Petrol
|
3- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Petrol
|
4- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Doğal gaz ve LPG
|
5- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Kömür
|
6- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Nükleer Enerji
|
7- |
Güneş enerjisi
|
8- |
Vize Haftası
|
9- |
Rüzgar enerjisi
|
10- |
Jeotermal ve Deniz kaynaklı enerji
|
11- |
Hidrolik ve biyokütle enerjisi
|
12- |
Biyogaz, biyodizel ve biyoetanol
|
13- |
Bor Kaynaklı ve toprak kaynaklı enerji
|
14- |
Hidrojen enerjisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersten başarılı olan bir öğrenciden, araştırma yapma, grup çalışması yapma, rapor ve sunu hazırlama ve ders anlatma becerisi kazanma, sorun çözme ve uygulamasındaki temel bilgileri öğrenmesi beklenir
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
|
|
2- |
Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
|
|
3- |
Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
|
|
4- |
Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
|
|
5- |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
|
|
6- |
Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
|
|
7- |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
|
|
8- |
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
|
|
9- |
Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
11- |
Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
|
|
12- |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
14- |
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
|
|
15- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
|
|
16- |
Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
|
|
17- |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
18- |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
19- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
|
|
20- |
Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
6
|
2
|
12
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
3
|
21
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
6
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders sunuları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yenilenebilir Enerji Kaynakları, M. Emin Özgüven
|
|