Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze ders anlatımı, Sunu, ödevlendirme
|
Dersin amacı
|
Bu dersi amacı, bu dersi alan öğrencilere;yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının aralarındaki farkları, çevreye etkileri vs ile yenilenemez enerji kaynaklarından petrol, kömür, doğal gaz, LPG ve nükleer enerji kaynaklarını, ve güneş, rüzgar, jeotermal, deniz kaynaklı enerji kaynakları, bor kaynaklı enerji kaynakları gibi yenilenebilir enerji kaynaklarının ne olduğunu, nasıl kullanıldığını, çevreye etkisinin nasıl olduğunu, Dünya''''da ve Türkiye''''deki durumu hakkında bilgiler kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Yenilenemez enerji ve yenilenebilir enerji nedir?
|
2- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Petrol
|
3- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Petrol
|
4- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Doğal gaz ve LPG
|
5- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Kömür
|
6- |
Yenilenemez enerji kaynaklarından Nükleer Enerji
|
7- |
Güneş enerjisi
|
8- |
Vize Haftası
|
9- |
Rüzgar enerjisi
|
10- |
Jeotermal ve Deniz kaynaklı enerji
|
11- |
Hidrolik ve biyokütle enerjisi
|
12- |
Biyogaz, biyodizel ve biyoetanol
|
13- |
Bor Kaynaklı ve toprak kaynaklı enerji
|
14- |
Hidrojen enerjisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersten başarılı olan bir öğrenciden, araştırma yapma, grup çalışması yapma, rapor ve sunu hazırlama ve ders anlatma becerisi kazanma, sorun çözme ve uygulamasındaki temel bilgileri öğrenmesi beklenir
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
|
|
2- |
Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
3- |
Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
|
|
4- |
Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
|
|
5- |
Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
|
|
8- |
Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
|
|
9- |
Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
10- |
Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
|
|
12- |
Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
|
|
13- |
Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
|
|
14- |
Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
|
|
15- |
Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
6
|
2
|
12
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
3
|
21
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
6
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders sunuları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yenilenebilir Enerji Kaynakları, M. Emin Özgüven
|
|