Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPORDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
Birinci düzey |
SYB 304 |
Zorunlu |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR.SERDAR SUCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Örgütsel davranış disiplininin hedefi kurumlara, günümüzün hızla değişen ve küreselleşmenin etkisinde olan iş çevresi koşullarına uyum sağlayabilmeleri için çalışanlarını temel alarak yol göstermektir. Dersin amacı, öğrencilere bireysel, grup ve kurumsal düzeydeki sistemsel ve davranışsal dinamikler ile ilgili temel kavramları kuramsal ve uygulama perspektiflerinden öğretmektir. Dersi tamamladıklarında öğrencilerden bireysel düzeyde iş tutumları, kişilik, değerler, karar verme ve motivasyon grup düzeyinde grup ve takım davranışları, iletişim, güç ve politika, liderlik, çatışma ve müzakere kurumsal düzeyde kurumun yapısı ve kültürü, değişim ve stres yönetimi ile ilgili bilgi, anlayış ve sezgi geliştirmeleri beklenir.
|
Dersin tanımı
|
Örgütsel davranış bireysel (mikro), grup ile ilgili (mezo) ve kurumsal (makro) etmenlerin, kurum içinde ve çevresinde bireylerin tutum ve davranışlarına etkilerini sistematik yaklaşımla inceler. Yönetim bilimine ve yöneticilere sistemlerin işleyişi ve çalışan davranışları ile ilgili geri bildirim vererek yönetim fonksiyonlarının iş performansını geliştirici ve kuruma bağlılığı güçlendirecek yönde beslenmesine katkı sağlar.
|
1- |
Örgütsel Davranışa Giriş
|
2- |
İşyerinde Çeşitlilik İş tutumları ve İş Tatmini
|
3- |
Duygular ve duygu durumları
|
4- |
Kişilik ve Değerler
|
5- |
Algı ve Bireysel Karar Verme Süreçleri
|
6- |
Motivasyon Kavramları
|
7- |
Motivasyon / Güdülenme Uygulamaları
|
8- |
Grup Davranışının Temelleri
|
9- |
Takımlar ile ilgili Kavramlar
|
10- |
İletişim, Kurum içi Güç ve Politika ile ilgili Kavramlar
|
11- |
Liderlik
|
12- |
Çatışma ve Müzakere
|
13- |
Kurumların Yapısal Öğeleri
|
14- |
Kurum Kültürü ve Kurumsal Değişim
|
15- |
Dönem sonu (Final) sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örgütsel davranışın temel prensiplerini açıklar.
|
2- |
Örgütsel davranış teorilerini açıklar.
|
3- |
Farklı bakış açılarının eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
|
4- |
Çalışma alanıyla ilgili terminoloji açıklar.
|
5- |
Bireyin duygu durumlarını, hangi tür kişilik türlerinin olduğunu ve algıyı açıklar.
|
6- |
Motivasyon teorilerini ve uygulamalarını açıklar.
|
7- |
Örgüt içinde iletişim türlerini açıklar.
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
4
|
3
|
12
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlar
|
4
|
4
|
16
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Robbins, S.P. ve Judge, T.A., 2012 (Çev. Ed.:Prof.Dr. İnci Erdem), Örgütsel Davranış, Nobel Yayınevi, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. Erol Eren. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi Beta Basım Yayım
Prof. Dr. Salih Güney. Örgütsel Davranış Nobel Yayın Dağıtım
|
|