Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Birinci düzey BSÖ 201 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, soru- cevap, örnek olay, vaka inceleme, yaratıcı drama
Dersin amacı Öğrenme ve öğretim ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlamak,öğretim planlarının taslağını hazırlamak, öğrenme ve öğretim stratejilerini, yöntem ve tekniklerini değerlendirmek, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını saptamaktır
Dersin tanımı EĞİTİM PROGRAMLARININ TEMEL KAVRAMLARINI ÖĞRETME VE KARŞILAŞTIRMA

Dersin içeriği
1- Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
2- Eğitim ve öğretim programlarının kapsamı
3- Eğitim ve öğretim programlarının kapsamı
4- Öğretme ve öğrenme ilkeleri
5- Öğretme ve öğrenme ilkeleri
6- Öğretme ve öğrenme stratejileri
7- Öğretme ve öğrenme stratejileri
8- Öğretim yöntem ve teknikleri
9- Öğretim yöntem ve teknikleri
10- Öğretim yöntem ve teknikleri
11- Öğretim etkinliklerinin planlanması
12- Öğretim etkinliklerinin planlanması
13- Öğretim hizmetinin niteliğine etki eden faktörler
14- Öğretmen yeterlilikleri
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR
2- EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ ÖĞRENİR
3- DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI ÖĞRENİR
4- PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ ANLAR
5- TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR
6- TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR
7- METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Açıkgöz, Kamile Ün. (1998). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası. Bilen, M. (1998). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Takau Matbaası. Demirel, Özcan. (1996). Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: USEM Yayın No: 11
Yardımcı Kaynaklar Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara (1999) Fidan, Nurettin. (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Kadıoğlı Matbaacılık

Ders ile ilgili dosyalar