Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ÇEVRE KİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE KİMYASI Birinci düzey KİMS332 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Genel Kimya ve Analitik kimya dersini Alması gerekir
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Şenol Kartal
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Furkan Uzcan
Dersin veriliş şekli yüz yüze teorik eğitim olarak verilmektedir.
Dersin amacı Genel çevre sorunları ve önleme yöntemleri hakkında öğrencinin temel bilgileri kazanmasını sağlamak.
Dersin tanımı Çevre Sorunlarına Genel Bakış, Jeokimyasal Çevrimler, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Gürültü Kirliliği, Radyoaktif Kirlilik

Dersin içeriği
1- Çevre Sorunlarına Genel Bakış
2- Jeokimyasal Çevrimler: Karbon-Oksijen, Azot, Kükürt Çevrimleri
3- Hava Kirliliği: Taşıtlar ve Egzoz Gazları Katalitik Oksidasyonu
4- Hava Kirliliği: Asit Yağmurları, Sera Etkisi, Ozon, Sıcaklık İnversiyonu
5- Hava Kirliliği: İnorganik Kirleticiler ve Ölçüm Yöntemleri
6- Hava Kirliliği: SO2 ve Diğer Kirleticilerin Arıtma Teknikleri
7- Su Kirliliği, Kirleticiler ve Kaynakları
8- ARA SINAV
9- Su Kirliliği ve Ekosistem
10- Su Kirliliği: Atıksu Arıtma Teknolojileri – I
11- Su Kirliliği: Atıksu Arıtma Teknolojileri – II
12- Toprak Kirliliği ve Katı Atıklar
13- Gürültü Kirliliği
14- Radyoaktif Kirlilik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrencilerin çevre sorunlarına karşı nasıl bir davranmaları gerektiği öğretilecektir.
2- öğrencilere atmosferdeki çevrimlerin nasıl gerçekleştiğinin öğretilmesi hedeflenmektedir
3- öğrencilere hava kirliliğinin kaynaklarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
4- öğrencilerin kirliliklerle nasıl mücadele etmeleri gerektiğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
5- öğrencilere gittikçe artan radyasyon kirliliğinin kaynaklarının ve çözüm yollarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
6- Öğrencilere suyun önemi temiz su kaynaklarına ulaşmanın ne kadar önemli olduğunun vurgulanması hedeflenmektedir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 2 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı •Çevre Kimyası Ders Notları, Ş. Kartal, Kayseri (1999) • Çevre Sorunları ve Korunma, F. Baykut, A. Aydın, S. Baykut, İstanbul Üniversitesi, Yayın No.73, Güryay Matbaacılık, İstanbul (1987)
Yardımcı Kaynaklar • Türkiye’nin Çevre Sorunları’95, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Önder Matbaa, Ankara (1995) • Küresel Çevre Problemleri, A.B. Bayar, H. Benrend, Özkan Matbaacılık, Ankara (1994) • Environmental Chemistry, J.W. Moore, W.A. Moore, Academic Press Inc., New York (1976)

Ders ile ilgili dosyalar