Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NAZMİ SARITAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇELENK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze- Gözlem Tekniği- İnteraktif Eğitim
|
Dersin amacı
|
Antrenör eğitimi alan ve antrenör olacak adayın antrenörlük mesleği ile ilgili elde etmiş olduğu bilgi birikimini değişik düzeydeki okul ve kulüp ortamında seçtiği spor dalına özgü biçimde uygulamaya yansıtması. Adayın yapacağı bu uygulamalarla deneyim kazanması, teorik bilgileri uygulamaya yönelik çalışmalardır
|
Dersin tanımı
|
Antrenörlük ile ilgili teorik bilgilerin alanda uygulanması
|
1- |
Antrenman Planlanması
|
2- |
Antrenman Planının Uygulaması
|
3- |
Antrenmanın Sevk ve İdaresinde Yeterlilik, grubu yönetme, malzeme araç ve gereçleri, kullanabilme, Antrenman işleyişindeki bütünlüğü
|
4- |
Sportif giyimde Uygunluk
|
5- |
Sportif Ahlak içerisinde davranabilme
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlayabilme yeteneği
|
7- |
Kulüp yönetimi, çalışanları ve sporcuları ile Sosyal Uyum
|
8- |
Sporla ilgili diğer kurum, kuruluş ve kitlelerle ilişkisi (Basın, seyirci, federasyon, hakemler v.s- Arasınav
|
9- |
Müsabakaya Ön Hazırlık (Takım Oyuncu Listesi, (Motivasyon ve Isınma v.s.)
|
10- |
Taktik anlayışı yerinde kullanabilme (Rakip, kendi, Takımı, Çevresel şartlar v.s.)
|
11- |
Müsabaka gözlem ve değerlendirmeyi uygulayabilme
|
12- |
Müsabaka sonrası kriterleri uygulayabilme
|
13- |
Branş bilgisi (Teknik, oyun kuralları, güncel takip v.b)
|
14- |
Konu tekrarları
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisine örnek verir.
|
2- |
İlgili etkinlik alanlarını kullanır.
|
3- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir.
|
4- |
İlgili alanda ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte bilgiye ulaşır.
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur
|
6- |
Spor alanında gerekli donanımları sahip olur
|
7- |
Dersle ilgili güncel durum, sorunlar ve çözüm önerilerini bilir.
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
4
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Martens R, Successful Coaching, Human Kinetics, 2004
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nieuwerburgh C, Coaching in Education, Karnac, 2012
|
|