Giriş | English

Lisans > Tip Fakültesi > Tip > KAPSAYICI EĞİTİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi D.TİPİ AKTS kredisi Ders bilgileri
KAPSAYICI EĞİTİM Birinci düzey MB 013 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DİLRUBA AKKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR DİLRUBA AKKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze ve online
Dersin amacı Kapsayıcı eğitim, kaynaştırma eğitimi, çokkültürlü eğitim kavramlarını, bu kavramların kapsamları ve ilgili çalışmaların kapsamlarını algılamak, ırkçılık karşıtlığı, engelli eğitimi, göçmen eğitimi kavramlarını anlamak ve bununla ilgili olumlu tutum geliştirmek
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim kavramlarının tanımı ve önemi
2- Kapsayıcı eğitim ile ilgili temel kavramlar ve kapsayıcı eğitim, çokkültürlü eğitim kavramlarının ulusal/uluslararası eğitim ortamlarında algılanma biçimlerinin incelenmesi
3- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitimin özellikleri ve bu kavramlar ile ilgili uluslararası çalışmaların incelenmesi
4- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilgili makalelerin incelenmesi
5- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilgili ulusal/uluslararası şarkı ve filmlerin incelenmesi
6- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilgili ölçeklerin incelenmesi
7- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilgili en iyi uygulamaların incelenmesi
8- Vize haftası
9- Kültürel zeka kavramının kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilişkisinin incelenmesi
10- Yaşamboyu öğrenme kavramının kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilişkisinin incelenmesi
11- Kapsayıcı eğitim, kaynaştırma eğitimi ve çokkültürlü eğitim kavramlarının tarihçesi
12- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilgili ulusal çalışmaların incelenmesi
13- Kapsama, kaynaştırma, ayrıştırma ve dışlama kavramlarının farklılıklarını inceleme
14- Genel Tekrar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim kavramlarını tanımlar
2- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim kavramlarının ulusal/uluslararası eğitim ortamlarında algılanma biçimlerini bilir
3- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilgili uluslararası çalışmaları tanır
4- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilgili makaleleri ve ölçekleri tanır
5- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilgili ulusal/uluslararası şarkı ve filmleri tanır
6- Irkçılık karşıtlığı, engelli eğitimi, göçmen eğitimi kavramları ilgili olumlu tutum geliştirir
7- Kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilgili en iyi uygulamaları ve bunları okullarda nasıl uygulayacağını bilir
8- Kapsama, kaynaştırma, ayrıştırma ve dışlama kavramlarının farklarını bilir
9- Kapsayıcı eğitim, kaynaştırma eğitimi ve çokkültürlü eğitim kavramlarının tarihçesini bilir
10- Kültürel zeka ve yaşamboyu öğrenme kavramının kapsayıcı eğitim ve çokkültürlü eğitim ile ilişkisini bilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4- Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5- Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6- Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7- Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8- Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10- Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11- İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13- Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14- Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15- Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16- Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18- Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 30 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 30 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 30 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar