Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MALZEME-I |
Birinci düzey |
MM 209 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DURMUŞ ODABAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DR. DURMUŞ ODABAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör.Emin Ersoy
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Malzemelerin mekanik özellikleri ve davranışlarını incelemek, iç yapıların mekanik özellikler üzerindeki etkilerini açıklamak bu dersin amaçları arasındadır. Malzemeler için genel karakteristik özellikleri belirlemek, mikroyapıları tanımakla mühendislikte malzeme seçimi açısından önemli kazanımlar sağlanacaktır.
|
Dersin tanımı
|
MM209 Malzeme I
|
1- |
Malzeme Bilimine Giriş
|
2- |
Atomik Yapı ve Atomlar arası Bağ
|
3- |
Katılarda Kristal Yapılar
|
4- |
Katılarda Kusurlar
|
5- |
Yayınma
|
6- |
Metallerin Mekanik Özellikleri
|
7- |
Metallerin Mekanik Özellikleri
|
8- |
Dislokasyonlar ve Dayanım Artırıcı Mekanizmalar
|
9- |
Kristal yapı hatalarının malzeme özelliklerine etkisi.
|
10- |
Hasar
|
11- |
Hasar
|
12- |
Fazlar ve faz denge diyagramları
|
13- |
Faz Dönüşümleri, Mikroyapı Oluşumu ve Mekanik Özelliklerdeki Değişim
|
14- |
Faz Dönüşümleri, Mikroyapı Oluşumu ve Mekanik Özelliklerdeki Değişim
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Malzeme bilgilerini mühendislik problemlerine uygulama becerisi kazandırarak, öğrencileri başarılı bir mühendislik kariyerine hazırlamak.
|
2- |
Malzeme mühendisliği problemlerini belirleme, formüle etme, modelleme, analiz etme ve çözme becerisi ile gerektiğinde sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisini kazandırmak.
|
3- |
Metal malzemelerin çekme, basma davranışlarını pratik olarak gerçekleştirebilme, analiz etme ve yorumlama kabiliyetini kazanmak
|
4- |
Metal malzemelerin eğme, burulma davranışlarını pratik olarak gerçekleştirebilme, analiz etme ve yorumlama kabiliyetini kazanmak
|
5- |
Metal malzemelerin sertlik, çentik darbe davranışlarını pratik olarak gerçekleştirebilme, analiz etme ve yorumlama kabiliyetini kazanmak
|
6- |
Metal malzemelerin sürünme, yorulma davranışlarını pratik olarak gerçekleştirebilme, analiz etme ve yorumlama kabiliyetini kazanmak
|
7- |
Metal malzemelerin atom yapısı, kristal yapısı, doğrultu ve düzlem indislerinin kavranması
|
8- |
Kristal yapı hataları ve bunların malzemelerin mekanik özellikleri üzerindeki etkilerinin kavranması,
|
9- |
Atomsal yayınım mekanizması ve faz denge diyagramlarının kavranması.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
|
|
2- |
Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
|
|
3- |
Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
|
|
4- |
Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
|
|
5- |
Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
|
|
6- |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
|
|
7- |
Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
|
|
9- |
Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
|
|
10- |
Analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
|
11- |
Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
|
12- |
Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
|
|
13- |
Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
14- |
Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
|
|
15- |
Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
|
|
16- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
113
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
2
|
10
|
Ödev
|
7
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Malzeme I Ders notları, W. D. Calister, Jr., "Materials Science & Engineering. An Introduction", John Wiley & Sons, Inc., 1994.Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, W.D. Calister (Türkçe çeviri)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, W.F.SMİTH, Çev;Nihat KINIKOĞLU, Literatür yayıncılık,2001
Malzeme Bilimi, Prof.Dr.Kaşif ONARAN, Bilim teknik Yayınevi, 1997
Mechanical Metallurgy, George E. Dieter, SI Ed., McGraw-Hill Pub. Co., London,1988.
Material Science Engineering, W.F. Smith, McGraw-Hill Pub. Co., London, 1990.
W. D. Calister, Jr., "Materials Science & Engineering. An Introduction", John Wiley & Sons, Inc., 1994.
|
|