Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > TEMEL SANAT EĞİTİMİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL SANAT EĞİTİMİ-II Birinci düzey SER 102 Zorunlu 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri SER101 TEMEL SANAT EĞİTİMİ - I
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli TEORİK/UYGULAMA
Dersin amacı Güzel sanatlar pratiğini temellendirme amacıyla, tarihsel sürecin kavramsal aktarımının sağlanması, temel çizim, temel tasarım becerisi, temel ilkeler ve üretim pratiklerinin kazanılması.
Dersin tanımı dersi, güzel sanatlar pratiğini temellendirmek amacıyla tasarlanmış olup, öğrencilerin tarihsel süreçte sanatın gelişimini kavramsal açıdan anlamalarını ve yorumlamalarını sağlar. Öğrenciler, temel çizim, tasarım becerileri ve üretim pratiklerini keşfederek görsel ve kavramsal düşüncelerini iki ve üç boyutlu anlatımlara dönüştürmeyi öğrenir. Eleştirel analiz, yaratıcı araştırma yöntemleri ve stüdyo/atölye ortamında uygulamalı çalışmalar ile öğrencilerin sanat üretimine yönelik temel analitik ve pratik becerileri geliştirilir. Bu süreçte kazanılan deneyimlerle öğrenciler, soyutlama yetilerini ve plastik dili kullanarak özgün sanat eserleri ortaya koyarlar.

Dersin içeriği
1- Gestalt ilkelerinin örnekler üzerinden açıklanması. Temel tasarım elemanlarının bu doğrultuda farklı kullanımları ile iki boyutlu tasarım dilinin geliştirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları
2- Temel tasarım elemanlarının farklı kullanımları ile iki boyutlu tasarım dilinin geliştirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
3- Temel tasarım elemanlarının farklı kullanımları ile iki boyutlu tasarım dilinin geliştirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
4- Temel tasarım elemanlarının farklı kullanımları ile iki boyutlu tasarım dilinin geliştirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
5- Farklı malzemeler kullanarak kolaj üretimi. Temel tasarım elemanları ve ilkelerinin çalışma üzerinden yeniden yapılandırılarak anlatımı. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
6- Farklı malzemeler kullanarak kolaj ve asamblaj üretimi. Temel tasarım elemanları ve ilkelerinin çalışma üzerinden yeniden yapılandırılarak anlatımı. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
7- Farklı malzemeler kullanarak asamblaj üretimi. Temel tasarım elemanları ve ilkelerinin çalışma üzerinden yeniden yapılandırılarak anlatımı. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları. Vize projesinin bildirilmesi.
8- VİZE SINAVI (Vize sınavına kadar teslim edilen tüm ödevler + Vize çalışması)
9- Organik ve inorganik malzemeler kullanılarak üç boyutlu yapı inşası. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
10- Atık malzemeler kullanarak üç boyutlu yapı inşası ve tasarım elemanlarının yapıda kullanımının tartışılması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
11- Atık malzemeler kullanarak üç boyutlu yapı inşası ve tasarım elemanlarının yapıda kullanımının tartışılması. Rengin boyutlu yüzeylerde kullanımının örneklendirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
12- Atık malzemeler kullanarak üç boyutlu yapı inşası ve tasarım elemanlarının yapıda kullanımının tartışılması. Renk, doku ve tekrarın boyutlu yüzeylerde kullanımının örneklendirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
13- Final projesinin detaylı bir şekilde bildirilmesi. Final projesi için ön hazırlık. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
14- Final projesinin ön kontrolü ve kritik verilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
15- FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, komisyon değerlendirmesi. Final projesi ve tüm çalışmaları içeren dijital dosya teslimi.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kavram geliştirir ve kavramsal bilgiyi tasarım sürecine aktarır
2- Eleştirel düşünebilme ve çözümlemeye dayalı yorum yapabilme yetisi kazanır
3- Tasarım sürecine özgü sürekli öğrenmenin farkına varır
4- İmgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı özgün anlatım dilini geliştirir,
5- İki ve üç boyutlu düzenleme sorunlarını, yaratıcı süreç ile çözer
6- Somut ve soyut kavramları, yaratıcı düşünceyle, özgün tasarım nesnelerine dönüştürür.
7- Görsel ve kavramsal düşünceyi, iki ve üç boyut algısı oluşturarak soyutlama becerisi ile plastik dile aktarma yetisi ve deneyimi kazanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 8 104
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 13 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı _
Yardımcı Kaynaklar - Sanatın temelleri (Yazar: Robert E. Stinson , David L. Cayton , Otto G. Ocvirk , Philip R. Wigg , Robert O. Bone) - Görme Biçimleri (Yazar: John Berger) - Sanat Tarihinin Temel Kavramları (Yazar: Heinrich Wölfflin) - Temel Sanat Öğeleri (Yazar: Faruk Atalayer)

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -