Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Birinci düzey MB 302 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir
Dersin tanımı Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir

Dersin içeriği
1- Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları
2- İş etiği ve meslek etiği kavramları
3- Etik İlke, Etik Kural, İş ve Meslek ahlakı/Etiği
4- Meslek etiğinin ortaya çıkışı ve önemi, bir meslek olarak öğretilmesi, öğretimin önemi ve temel özellikleri
5- Sosyal,Kültürel;Ahlaki ve Etik Yönleriyle Öğretmenlik Mesleği
6- Eğitim ve Öğrenme Hakkı ve Öğretmenlikle İlgili Etik İlkeler
7- Okulda ve Öğrenme Sürecinde Etik
8- Eğitim Paydaşları Arasındaki İlişkilerde Etik
9- Eğitim ve okul yöneticilerinin, veli ve öğrencilerin etik sorumlulukları
10- Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar
11- Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar
12- Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar
13- Eğitimde Rehberlik Hizmetleri ve Etik
14- Eğitim Araştırmalarında Etik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimde Etik ve ahlak kurallarını tanımlamak;
2- Eğitimde Etik ve ahlak alanıyla ilgili temel kavramları ayırt etmek ;
3- Ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek;
4- Eğitimde Ahlak ve Etik alanında dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilmek;
5- Defining the principles of teacher-environment relationship;
6- Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklayabilmek;
7- Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilmek;
8- Öğretim yeterliklerini listeleyebilmek;
9- Öğretmenlik mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz edebilmek;
10- Öğretmen-çevre ilişkisinin prensiplerini tanımlayabilmek;

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 30 2 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar derste ilan edilecektir.

Ders ile ilgili dosyalar