Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Vet.farmakoloji-toksikoloji (cum.ort.dr) > İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Üçüncü düzey SÖP 405 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yabancı Dil 1-2
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HALE ORTAKÖYLÜOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HALE ORTAKÖYLÜOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul öğrencilerinin yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için ihtiyaç duydukları öğretim yöntem teknikleri ve ölçme değerlendirme becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri

Dersin içeriği
1- Derse giriş, derse ilişkin temel kavramlar
2- Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması
3- İlkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşımlar
4- İlkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yöntemler, teknikler ve uygulamalar
5- İlkokul yabancı dil dersi 2. sınıf konularını inceleme ve değerlendirme ve örnek sunular
6- İlkokul yabancı dil dersi 3. sınıf konularını inceleme ve değerlendirme ve örnek sunular
7- İlkokul kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
8- Kukla ve Drama Kullanımı
9- Beceri Sunuları
10- Beceri Sunuları
11- Bütünleşik Beceri Sunuları
12- Bütünleşik Beceri Sunuları
13- Bütünleşik Beceri Sunuları
14- Dönem Değerlendirmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1. Öğrenciler, Türkçe ve İngilizce programlarını karşılaştırır.
2- 2. Öğrenciler, yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikleri öğrenir.
3- 3. Öğrenciler, İlkokul yabancı dil ders kitaplarındaki konuları değerlendirir.
4- 4. Öğrenciler, İlkokul yabancı dil kazanımlarını değerlendirir
5- 5. Öğrenciler, ilkokul yabancı dil kazanımlarına uygun etkinlik hazırlar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4- Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6- Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7- Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9- Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10- Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11- Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Başal, A. (2019). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi. • Çakır, İ. (2019). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi. • Üstünel, E. ve Kömür, Ş. (2020). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap. • Bekleyen, N. (2019). Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar