Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Birinci düzey SÖP 405 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yabancı Dil 1-2
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HALE ORTAKÖYLÜOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HALE ORTAKÖYLÜOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul öğrencilerinin yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için ihtiyaç duydukları öğretim yöntem teknikleri ve ölçme değerlendirme becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri

Dersin içeriği
1- Derse giriş, derse ilişkin temel kavramlar
2- Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması
3- İlkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşımlar
4- İlkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yöntemler, teknikler ve uygulamalar
5- İlkokul yabancı dil dersi 2. sınıf konularını inceleme ve değerlendirme ve örnek sunular
6- İlkokul yabancı dil dersi 3. sınıf konularını inceleme ve değerlendirme ve örnek sunular
7- İlkokul kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
8- Kukla ve Drama Kullanımı
9- Beceri Sunuları
10- Beceri Sunuları
11- Bütünleşik Beceri Sunuları
12- Bütünleşik Beceri Sunuları
13- Bütünleşik Beceri Sunuları
14- Dönem Değerlendirmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1. Öğrenciler, Türkçe ve İngilizce programlarını karşılaştırır.
2- 2. Öğrenciler, yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikleri öğrenir.
3- 3. Öğrenciler, İlkokul yabancı dil ders kitaplarındaki konuları değerlendirir.
4- 4. Öğrenciler, İlkokul yabancı dil kazanımlarını değerlendirir
5- 5. Öğrenciler, ilkokul yabancı dil kazanımlarına uygun etkinlik hazırlar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Başal, A. (2019). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi. • Çakır, İ. (2019). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi. • Üstünel, E. ve Kömür, Ş. (2020). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap. • Bekleyen, N. (2019). Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar