Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ |
Birinci düzey |
SÖP 405 |
Zorunlu |
7 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yabancı Dil 1-2
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HALE ORTAKÖYLÜOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HALE ORTAKÖYLÜOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul öğrencilerinin yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için ihtiyaç duydukları öğretim yöntem teknikleri ve ölçme değerlendirme becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
|
1- |
Derse giriş, derse ilişkin temel kavramlar
|
2- |
Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması
|
3- |
İlkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşımlar
|
4- |
İlkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yöntemler, teknikler ve uygulamalar
|
5- |
İlkokul yabancı dil dersi 2. sınıf konularını inceleme ve değerlendirme ve örnek sunular
|
6- |
İlkokul yabancı dil dersi 3. sınıf konularını inceleme ve değerlendirme ve örnek sunular
|
7- |
İlkokul kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
|
8- |
Kukla ve Drama Kullanımı
|
9- |
Beceri Sunuları
|
10- |
Beceri Sunuları
|
11- |
Bütünleşik Beceri Sunuları
|
12- |
Bütünleşik Beceri Sunuları
|
13- |
Bütünleşik Beceri Sunuları
|
14- |
Dönem Değerlendirmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
1. Öğrenciler, Türkçe ve İngilizce programlarını karşılaştırır.
|
2- |
2. Öğrenciler, yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikleri öğrenir.
|
3- |
3. Öğrenciler, İlkokul yabancı dil ders kitaplarındaki konuları değerlendirir.
|
4- |
4. Öğrenciler, İlkokul yabancı dil kazanımlarını değerlendirir
|
5- |
5. Öğrenciler, ilkokul yabancı dil kazanımlarına uygun etkinlik hazırlar.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Başal, A. (2019). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi.
• Çakır, İ. (2019). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi.
• Üstünel, E. ve Kömür, Ş. (2020). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
• Bekleyen, N. (2019). Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|