Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Nanobilim ve Nanoteknoloji (doktora) > YAŞAM ANALİZLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAŞAM ANALİZLERİ Üçüncü düzey BİS 603 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrencilerin bu dersi alabilmesi için SBE 501 veya SBE 601 dersini almış olmaları zorunludur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Anlatım ve Tartışma
Dersin amacı Yaşam analizi ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerin kazandırılması
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Yaşam analizine giriş, sansürlü veri ve sansür türleri
2- Yaşam süresi hesaplama yöntemleri – 1 (Yaşam tablosu yöntemi)
3- Yaşam süresi hesaplama yöntemleri – 2 (Kaplan-Meier yöntemi)
4- Yaşam sürelerinin karşılaştırılması
5- Yaşam olasılıkları, hazard fonksiyonu
6- Cox regresyon yöntemi
7- Ara Sınav
8- Cox Regresyon model uyumu ve performans değerlendirmesi
9- Cox regresyon modelinde tabakalama
10- Cox regresyon modellerinde zamana bağlı değişken kavramı
11- Tekrarlanan olay (recurrent event)
12- Yarışan riskler
13- Uygulama (Paket programlar ile yaşam analizi çözümlemeleri)
14- Diğer konular
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yaşam analizi kavramını anlayabilir.
2- Yaşam analizinin hangi veri türlerinde uygulanabileceğini belirleyebilir.
3- Yaşam analizinin ne tür araştırma problemlerine çözüm getireceğini bilir.
4- Yaşam analizi ile ilgili istatistiksel yöntemleri uygulayabilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
4- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
6- Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 12 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 40 40
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eğitmen Notları
Yardımcı Kaynaklar Miller, Rupert G. Survival analysis. Wiley New York 1981 Kleinbaum, D. Survival Analysis. Springer, 1996

Ders ile ilgili dosyalar