Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. METİN EKEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. CANER ARABACI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım.
|
Dersin amacı
|
İletişim felsefesinin doğuş gerekçelerini kavrayarak, iletişim alanını yönlendirme pratiklerini değerlendirip, çağdaş yaklaşımları/gelişmeleri anlamlandırmak.
|
Dersin tanımı
|
İletişim temel düşüncesini, neden ve niçinleri ile birlikte irdeleyip, alanla ilgili yaklaşımları değerlendiren bir derstir.
|
1- |
Bilginin mahiyeti.
|
2- |
İletişim anlamlılığı, insaniliği.
|
3- |
İletişim felsefesi ve medeniyet değerleri.
|
4- |
Enformatik Cehalet.
|
5- |
Temel Yaklaşımlar.
|
6- |
İletişimde farklı modeller.
|
7- |
Anlamın Tarihi.
|
8- |
Modernlik, gelenek, çağcıllaşma.
|
9- |
Sosyal bilimlerin mantığı.
|
10- |
İletişim felsefesinin medeniyet bağı.
|
11- |
Medeniyetler çatışmasında iletişimin işlevi.
|
12- |
Sanatın ruh hali.
|
13- |
Simülasyon
|
14- |
Wittgenstein’in Maşası.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İletişimin düşüncece yapısını irdelemek.
|
2- |
Canlının iletişim zorunluluğunu incelemek.
|
3- |
İletişim yaklaşımlarının zihin yönlendirmeye etkisini öğrenmek.
|
4- |
Farklı bakış tarzı, farklı iletişim sistemi getirir mi, incelemek.
|
5- |
İletişim alanındaki çağdaş yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olmak
|
6- |
Soyut kavramlarla düşünebilme yeteneği geliştirmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
5
|
50
|
Ödevler
|
1
|
15
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
172
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Avcı, N., (1990), Enformatik Cehalet, Rehber Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Akay, Ali (2001), Sanatın ve Sosyolojinin Ruh Hali, Bağlam Yayınları, İstanbul; Baudrillard, J., ( 2005), Simülakrlar ve Simülasyon, Çev. Oğuz Adanır, Doğu Batı, İstanbul; Baudrillard, J., ( 2002), Tam Ekran, (Çev. Bahadır Gülmez), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul; Cündioğlu, D., ( b.t), Anlamın Tarihi, Kitabevi Yayınları, İstanbul; David, E ve Eidinow, J., (2004), Wittgenstein’in Maşası, (Çev. Aslı Biçen), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul; Dellaloğlu, Besim, (2000), “Aydınlanma, Modernite, Post-Modernite ve Sonrası”, Toplumbilim, Sayı:11; Ergün, M., Felsefeye Giriş (Bilim Felsefesi), www.egitim.aku.edu.tr/bilimfelsefesi.pdf; Falzon, Christopher, (2001), Faucault ve Sosyal Diyalog Parçalanmanın Ötesi, Çev. Hüsamettin Arslan, Paradigma Yayınları, İstanbul; Habermas, Jürgen (1998), Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine, Çev. Mustafa Tüzel, Kabalcı Yayınevi, İstanbul; Habermas, Jürgen (2001) İletişimsel Eylem Kuramı, Çev. Mustafa Tüzel, Kabalcı Yayınevi, İstanbul; Mc Carthy, Thomas (1997) Habermas ve Modernliğin Felsefi Söylemi, Çağdaş Temel Kuramlar, Der. Quentin Skinner, Çev Ahmet Demirhan, Vadi Yayınları, Ankara; Poloma, Margaret M., (1993), Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Çev. Dr. Hayriye Erbaş, Gündoğan Yayınları, Ankara; Yıldırım, Y., Jürgen Habermas’ın İletişimsel Eylem Kuramı Communicative Action Theory Of Jurgen Habermas, Sosyal Bilimler Dergisi, s. 249-268; Yörük, G., “Wittgenstein Ölçeğinde Bilginin Mahiyeti ve iletişim Anlamlılığının Araştırılması”, P i v o l k a, Sayı: 18, s. 8-16.
|
|