Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSI 5
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 5 Üçüncü düzey TiB 855 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tüm dersleri başarmış ve tez projesini sunmuş olan öğrenciler bu dersi alabilirler.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MUHARREM AKOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. YUSUF BENLİ-PROF.DR. MUHARREM AKOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. ABDULLAH ÖMER YAVUZ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Doktora öğrencilerinin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmaktır.
Dersin tanımı Uzmanlık Alan Dersi; doktora öğrencilerine danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarması, öğrencilerin bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Alanın tanıtılması ve yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması.
2- Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alışverişinde bulunulması
3- İlgili bilim dalı etkinliklerinin ve ilgili literatürün tanıtılması
4- YÖK, ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanlarıyla yurtdışı (EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) tez veritabanları hakkında bilgi vermek
5- Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi
6- Dönemin değerlendirilmesi ve tez çalışması hakkında fikirlerin beyan edilmesi
7- Bilim ve etik hakkında bilgi verilmesi
8- Bilimsel rapor hazırlamanın tanıtılması
9- Bir bilimsel raporun giriş ve literatüründe dikkat edilmesi gerekli konular
10- İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristikler itibariyle metodolojisinin incelenmesi
11- Yurtdışında ve yurtiçinde yapılan bilimsel etkinliklerin incelenerek, bilim dalına katkısının tartışılması
12- Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması
13- Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır.
2- Akademik düşünme becerilerini içselleştirir.
3- Bilimsel araştırma sürecini açıklar
4- Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler
5- Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istendik format ile hazırlar
6- Konuyla ilgili literatürü yazar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 8 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çalıştığı alan ile ilgili danışman hocanın önerdiği kitaplar.
Yardımcı Kaynaklar Veri tabanları,ulusal ve uluslar arası dergiler,İnternet.

Ders ile ilgili dosyalar