Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREASYONDA TİYATRAL ETKİNLİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREASYONDA TİYATRAL ETKİNLİKLER Birinci düzey REK206 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YUSUF OĞUZ ALTUNTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr.Gör.YUSUF OĞUZ ALTUNTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Rekreasyon alanında uygulamaya yönelik bir problem çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilerek, çözüm önerileri konusunda çalışmalar yapmak,
Dersin tanımı Rekreasyonda Tiyatral Etkinlikler

Dersin içeriği
1- Tiyatral etkinliklerde etkili iletişim.
2- Oyunculuk ve hareket.
3- Sahne performanslarında ışığın rolü ve önemi.
4- Sahne makyajı.
5- Sahne makyajı uygulaması.
6- Sunum ve mikrofon kullanımı.
7- Skeç hazırlama
8- Skeç hazırlama
9- Skeç sunumu + Ara Sınav
10- Oyun şov hazırlama.
11- Oyun şov hazırlama.
12- Oyun şov sunumu
13- Tiyatral etkinlik pazarlaması.
14- Tiyatral etkinlik yönetimi
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tiyatral etkinliklerde etkili iletişimle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. Etkili iletişimle ilgili temel kavramları tanımlar. Tiyatral etkinlilerde etkili iletişimin önemini açıklar ve uygular.
2- Tiyatral etkinliklerdeki oyunculuk ve hareketle ilgili konuları tartışabilecektir. Tiyatral etkinlilerde oyunculuk ve hareketin faydalarını anlar ve uygulayabilir.
3- Sahne performanslarında ışığın rolü ve önemini bilecektir. Sahne performanslarıyla ilgili ışığın rolünü değerlendirir ve sahne çalışmalarında uygular.
4- Makyajla ilgili temel kavramları açıklayabilir.
5- Makyajla ilgili temel özellikleri açıklayabilecek ve sahne uygulamalarında gerçekleştirir.
6- Sunum ve mikrofon kullanmanın önemini fark edebilecektir. Sunumun ve mikrofon kullanımını öğrenir.
7- Skeç gösterisi hazırlamanın aşamalarını açıklayabilecektir. Skeç gösterisinin özelliklerini açıklar ve uygulama yapabilir.
8- Oyun şov hazırlamanın aşamalarını açıklayabilecektir. Oyun şovun özelliklerini açıklar ve uygulamaya geçebilir.
9- Tiyatral etkinlik pazarlamasıyla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir Tiyatral etkinlik pazarlamasıyla ilgili temel kavramları tanımlar ve bu konudaki bilgileri öğrenir.
10- Tiyatral etkinlik yönetimiyle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. Tiyatral etkinlik yönetimiyle ilgili temel kavramları tanımlar ve sahne uygulamalarında kullanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rekreasyonda tiyatral etkinlikler Ders Notları I
Yardımcı Kaynaklar Rekreasyonda tiyatral etkinlikler Ders Notları II

Ders ile ilgili dosyalar