Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > EGZERSİZDE HAREKET SİSTEMLERİ FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGZERSİZDE HAREKET SİSTEMLERİ FİZYOLOJİSİ İkinci düzey EGF501 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Nurcan Dursun
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Sözlü anlatım, tartışma, power point sunumlar
Dersin amacı Kas-İskelet sisteminin organizasyonu, iskelet kası fizyolojisi ve özellikleri, egzersize bağlı iskelet kasındaki değişiklikler, performans artırımı yollarını araştırmak
Dersin tanımı Kas-İskelet sisteminin organizasyonu, iskelet kası fizyolojisi ve özellikleri, egzersize bağlı iskelet kasındaki değişiklikler, performans artırımı yollarını incelenmesi

Dersin içeriği
1- Kas-İskelet sisteminin organizasyonu, fizyoanatomisi
2- İskelet kasının morfolojik ve moleküler özellikleri
3- İskelet kasının mekanik özellikleri
4- Kas-sinir kavşağı, kasın uyarılması
5- Kas fibril tpleri ve özellikleri
6- Kasın enerji metabolizması
7- Kas reseptörleri, kas kasılmasının kontrolü
8- Kas yorgunluğu
9- Performans egzersizleri
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kas-İskelet sisteminin organizasyonu, fizyoanatomisini açıklar
2- İskelet kasının morfolojik ve moleküler özelliklerini açıklar
3- İskelet kasının mekanik özelliklerini tartışır
4- Kas-sinir kavşağı, kasın uyarılması ile oluşan değişiklikleri yorumlayabilir
5- Kas fibril tpleri ve özelliklerini ve meydana gelebilecek değişiklikleri irdeleyebilir
6- Kasın enerji metabolizması egzersize bağlı değişiklikleri açıklayabilir
7- Kas reseptörleri, kas kasılmasının kontrolü ve Kas yorgunluğu konularını tartışabilir, yorumlayabilir
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 1 4 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Fizyoloji
Yardımcı Kaynaklar Egzersiz Fizyolojisi

Ders ile ilgili dosyalar