Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAKİ KARA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. NERGİZ HACER TURGUT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik, laboratuarda haftada 2 saat pratik
|
Dersin amacı
|
Farmakoloji ve Toksikoloji laboratuarında kullanılan cihaz ve yöntemlerle ilgili gerekli bilgi ve deneyim kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Farmakoloji ve Toksikoloji laboratuarında kullanılan cihaz ve yöntemlerle ilgili gerekli bilgi ve deneyim kazandırmak
|
1- |
Örnek alınması ve laboratuvara gönderilmesi
|
2- |
Laboratuvarın hazırlanması ve malzemelerin temizliği
|
3- |
Laboratuvarda kullanılan belli başlı alet, cihaz ve ekipman
|
4- |
Analiz için örnek hazırlama teknikleri
|
5- |
Belli başlı kimyasal testler
|
6- |
Modern analiz metotları
|
7- |
Kromatografik yöntemlerin prensipleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
İnce tabaka kromatografisi (ITK)
|
10- |
Gaz kromatografisi (GC)
|
11- |
Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC)
|
12- |
Spektrometrik yöntemler
|
13- |
İmmunokimyasal testler
|
14- |
Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Laboratuvarda kullanılan bazı cihazları öğrenme ve kullanabilme
|
2- |
Analizlerde kullanılan cihazların çalışma prensiplerini kavrayabilme
|
3- |
Analizi yapılacak parametreye göre cihaz seçebilme
|
4- |
Analize göre yöntem seçebilme
|
5- |
Analiz sonuçlarının güvenilirliğini kontrol edebilme
|
6- |
Analiz sonuçlarını doğru yorumlayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Douglas A. Skoog, F. James Holler, Timothy A. Nieman ; çev. ed. : Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz. Enstrümantal analiz ilkeleri, Bilim Yayıncılık, Ankara, 2000. Douglas A. Skoog, Donald M. West, F. James Holler; çev. Ed.: Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu. Analitik kimya temelleri. Bilim Yayıncılık, Ankara, 1999.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Enstrümantal Analiz Yöntemleri, Prof. Dr. Atilla Yıldız, Prof. Dr. Ömer Genç, Prof. Dr. Sema Bektaş.
|
|