Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > EVCİL HAYVANLARDA GÜÇ DOĞUMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EVCİL HAYVANLARDA GÜÇ DOĞUMLAR Birinci düzey VDJ 513 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, PROF. DR. YAŞAR AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu derste evcil hayvanlarda güç doğum haftada 1 teorik, 2 pratik olmak üzere toplam 3 ders saatinde öğretilecektir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, evcil hayvanlarda güç doğumun nedenleri, doğuma yardım amacıyla kullanılan alet ve malzemeler, repulsiyon, rotasyon, versiyon, ekstensiyon, traksiyon, ekstraksiyon force, sezaryen, fötotominin öğretilmesidir
Dersin tanımı Evcil hayvanlarda güç doğumun nedenleri, doğuma yardım amacıyla kullanılan alet ve malzemeler, repulsiyon, rotasyon, versiyon, ekstensiyon, traksiyon, ekstraksiyon force, sezaryen, fötotomi

Dersin içeriği
1- Genel sebepler
2- Anamnez ve muayene
3- Yardım Girişimleri - Doğumun hormonal indüksiyonu
4- Yardım Girişimleri - mutasyon
5- Extraction force
6- Fötotomi
7- Operasyon Sezaryen
8- Fötal Güç doğumlar- Prezentasyon ve pozisyona bağlı güç doğumlar
9- Fötal Güç doğumlar- Fötal anomaliler
10- Fötal Güç doğumlar- İkizlik
11- Fötal Güç doğumlar- Dev yavrular
12- Anneye bağlı güç doğumlar-anormal doğum sancıları
13- Anneye bağlı güç doğumlar- Uterusun vaziyet değişiklikleri
14- Anneye bağlı güç doğumlar-doğum kanalına bağlı bozukluklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel sebepler
2- Anamnez ve muayene
3- Yardım Girişimleri - Doğumun hormonal indüksiyonu- mutasyon
4- Fötotomi
5- Fötal Güç doğumlar-
6- Anneye bağlı güç doğumlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır. Feldman E.C., Nelson R.W., 1996. Canine and Feline Endocrinology and Reproduction, , Saunders Inc., New York Köpek ve Kedilerde Doğum ve Jinekoloji (Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker, 2013, Medipres, Malatya ) Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji, Medipres, 2012, Malatya
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar