Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > TEKKE ŞİİRİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKKE ŞİİRİ İkinci düzey TDE 546 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ: DR: BAYRAM DURBİLMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı .
Dersin veriliş şekli Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
Dersin amacı Tekke Şiiri İncelemeleri konusundaki yöntemleri öğreterek öğrencilerin bu yöntemleri uygulama becerisi sağlamalarına yardımcı olmak
Dersin tanımı Tekke Şiiri

Dersin içeriği
1- Tekke’ merkezli kültür ve ‘edebiyat’ geleneğinin Türk ozanlık geleneği içerisindeki yeri
2- Tekke edebiyatını oluşturan unsurlar ve bu edebiyatın özellikleri
3- Tekke edebiyatında türler, dil ve üslûp
4- Tasavvuf akımı ve Tekke edebiyatının faydalandığı İslâmî bilim dalları
5- Tekke edebiyatında tür, şekil ve anlatım özellikleri, zümreler bakımından Tekke edebiyatı
6- Anadolu’da tasavvufî düşüncenin gelişimi; ve Tasavvufî Edebiyat, Tasavvufî-Zühdî Edebiyat, Melâmî-Hamzavî Halk Edebiyatı ve Alevî-Bektaşî Halk Edebiyatı kavramları.
7- Tekke tarzı kültür geleneği: Temsilciler ve mevcut edebî ürünlerin değerlendirilmesi (Türkistan’da Tekke Edebiyatı: Ahmed Yesevî)
8- Ara Sınav
9- Tekke tarzı kültür geleneği: Temsilciler ve mevcut edebî ürünlerin değerlendirilmesi (13. Yüzyıl: Yunus Emre-1)
10- Tekke tarzı kültür geleneği: Temsilciler ve mevcut edebî ürünlerin değerlendirilmesi (13. Yüzyıl: Yunus Emre-2)
11- Tekke tarzı kültür geleneği: Temsilciler ve mevcut edebî ürünlerin değerlendirilmesi (14. Yüzyıl: Abdal Musa, Kaygusuz Abdal)
12- Tekke tarzı kültür geleneği: Temsilciler ve mevcut edebî ürünlerin değerlendirilmesi (15. Yüzyıl: Hacı Bayram Veli, Eşrefoğlu Rûmî)
13- Tekke tarzı kültür geleneği: Temsilciler ve mevcut edebî ürünlerin değerlendirilmesi (15. Yüzyıl: Kemâl Ümmî, İbrahim Tennurî)
14- Tekke tarzı kültür geleneği: Temsilciler ve mevcut edebî ürünlerin değerlendirilmesi (16. Yüzyıl: Aziz Mahmud Hüdayî, Muhyiddin Abdal, Kul Himmet)
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- .
2- .
3- .
4- .
5- .
6- .
7- .
8- .
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar