Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > FİLM ELEŞTİRİ VE ANALİZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİLM ELEŞTİRİ VE ANALİZ Birinci düzey RTS328 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BURAK MEDİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BURAK MEDİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Konferans, Örnek film izleme ve tartışma
Dersin amacı Bir filmi ele almanın çeşitli yollarını, farklı bakış açılarını, çeşitli kuramları ve yöntemleri açıklamak, ele alınacak filmler üzerinden ilgili yöntemleri somutlamak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, bir filmi ele almanın farklı yolları olduğunu, farklı kuram ve yöntemlerle ele alınacabileceğini göstermektedir.

Dersin içeriği
1- Film eleştirisinde yöntem
2- Paris Göstergebilim Okulu
3- Paris Göstergebilim Okulu Devam
4- Sosyolojik Film Eleştirisi
5- Sosyolojik Film Eleştirisi Bağlamında Film İzleme ve Tartışma
6- Feminist Eleştiri
7- Feminist Eleştiri Bağlamında Film İzleme ve Tartışma
8- Psikanalitik Film Eleştirisi
9- Psikanalitik Film Eleştirisi Bağlamında Film İzleme ve Tartışma
10- Eleştirel Söylem Analizi
11- İdeolojik Eleştiri
12- Tarihsel Eleştiri
13- Mizansen Eleştirisi
14- Sinema ve felsefe
15- Genel değerlendirme
16- Genel değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci filmleri farklı açılardan izler.
2- Filmleri farklı bir bakışla değerlendirir.
3- Göstergebilimsel çözümleme yapabilir.
4- Kitle iletişim araçlarına eleştirel bakabilir.
5- Toplumsal cinsiyetin sinema ve televizyondaki izdüşümlerini değerlendirebilir.
6- Sinema ve toplumsal bellek arasındaki bağları kurabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Film Eleştirisi: Kuramsal Çerçeve ve Örnek Çözümler; Lale Kabadayı; Ayrıntı Yayınları; 2013
Yardımcı Kaynaklar Eleştiriye Giriş; Michael Ryan; De-ki yayınları; 2013

Ders ile ilgili dosyalar