Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ADVANCED THERMODYNAMICS-II |
Üçüncü düzey |
ME642 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör Orhan KEKLİKCİOĞLU, Arş. Gör. Toygun DAĞDEVİR
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Termodinamik özelliklere ait temel bağıntıları geliştirmek. Çok fazlı ve çok elemanlı sistemleri termodinamiksel analiz etmek. Termodinamik yasalarını kimyasal tepkimelere uygulayabilmek. Hava şartlandırılması süreçleriyle ilgili mühendislik problemlerini çözebilmek.
|
Dersin tanımı
|
Termodinamik bağıntılar, Homojen karışımların termodinamik özellikleri. Çok fazlı ve çok elemanlı sistemler. Çok bileşenli sistemlerin fazları arasındaki denge. Kimyasal tepkimeler; yanma süreci. Yakıt hücreleri. Gaz Buhar karışımları ve iklimlendirme.
|
1- |
Basit sıkıştırılabilir sistemler için temel bağıntılar
|
2- |
Kimyasal reaksiyona girmeyen karışımlar
|
3- |
Denge Koşulu
|
4- |
Çok bileşenli sistemlerin fazları arasındaki denge
|
5- |
Birbirleri ile karışmayan sıvılar
|
6- |
Katı ve sıvı fazı içeren iki bileşenli sistemler
|
7- |
Reaksiyon denklemi ve yanma süreci
|
8- |
ARASINAV
|
9- |
Reaktif karışımlar ve termodinamiğin birinci yasası
|
10- |
Kimyasal reaksiyonları içeren süreçlerin termodinamik açıdan değerlendirmesi
|
11- |
Kimyasal reaksiyonları içeren süreçlerin termodinamik açıdan değerlendirmesi
|
12- |
Kimyasal Denge
|
13- |
Gaz Buhar karışımları ve iklimlendirme
|
14- |
Gaz Buhar karışımları ve iklimlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Termodinamik özelliklere ait temel bağıntıları geliştirmek.
|
2- |
Çok fazlı ve çok elemanlı sistemleri termodinamiksel analiz etmek.
|
3- |
Termodinamik yasalarını kimyasal tepkimelere uygulayabilmek.
|
4- |
Hava şartlandırılması süreçleriyle ilgili mühendislik problemlerini çözebilmek.
|
5- |
Kimyasal reaksiyonları içeren süreçlerin termodinamik açıdan değerlendirmesi
|
6- |
Basit sıkıştırılabilir sistemler için temel bağıntılar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
4
|
12
|
48
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Y.A.Çengel and M. Boles, Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Güven Yayınevi, 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. K. Wark. Advanced Thermodynamics for Engineers. McGraw-Hill Inc., 1994. 2. A. Bejan. Advanced Engineering Thermodynamics.John Wiley and Sons Inc., 1990. 3. D. E. Winterbone. Advanced Thermodynamics forEngineers. Arnold, 1997.
|
|