Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > 18. YY. RUS EDEBİYATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
18. YY. RUS EDEBİYATI II Birinci düzey RDE 116 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA JANTI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA GAZIZOVA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere 18. yüzyıl Rus edebiyatı, ana yönleri ve türleri hakkında fikir vermek. Şiir, düzyazı, drama, tarih ve diğer eserlerin en iyi örnekleriyle tanışmak.
Dersin tanımı 18. yüzyıl Rus edebiyatı yeni zaman edebiyatı olarak, “büyük keşifler dönemi”dir. I. Peter''ın reformları 19. yüzyılda daha da geliştirilecek olan eğilimler (duygusallık, romantizm, gerçekçilik) ve türler (yüksek ve düşük) ortaya çıkmaktadır. Edebi dil oluşuyor. İlk dergi ve gazete ve eserler çıkar.

Dersin içeriği
1- Hiciv tanımı ve örnekleri. 18. yüzyıl Rus edebiyatında hiciv.
2- Rus edebiyatında dil araçları (epitet, abartma, oksimoron, abartı, vb.) / Dil araçları (epitet, abartma, oksimoronik, abartı vb.) Kavramları.
3- Ivan Krylov''un hayatı ve eseri.
4- Ivan Krylov''un masalları. Analiz ve tartışma.
5- Gabriel Derzhavin''in hayatı ve eseri
6- Derzhavin’in “Felitsa”, “Tanrı”, “Felitsa”, “Şelale” şiirlerinin tartışılması ve analizi.
7- Tekrar
8- Ara sınav
9- 8. yüzyıl gazeteciliği. İlk gazete ve dergiler.
10- “Her türlü şey” (yayıncı Catherine II), “Drone”, “Ressam” (yayıncı N.I. Novikov), “Infernal mail” (yayıncı F.A. Emin).
11- Şiirin Vasily Zhukovsky "Svetlana" ile analizi
12- Vasily Zhukovsky "Svetlana" nın şiiri: yazarın niyetinin özellikleri
13- 18. yüzyıl Rus edebiyatında gerçekçilik kavramı.
14- Rus edebiyatında 18. yüzyılın sonuçları. Final sınavına hazırlık
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilere 18. yüzyıl Rus kültürü ve edebiyatı hakkında fikir vermek.
2- Öğrencilere 18. yüzyıl Rus edebiyatının ana yönleri hakkında bir fikir vermek - duygusallık ve romantizm.
3- Şiir, düzyazı, drama, tarih ve gazetecilik alanlarında 18. yüzyıl Rus edebiyatının en iyi örneklerini öğrencilere tanıtmak.
4- Öğrencilere Rus edebiyatının “altın çağı” için temel hazırlayan Rus edebiyatının gelişimi hakkında bilgi vermek.
5- Tarihi bir döneme ait bir edebi eseri çözümleme becerilerini kazandırmak.
6- 18. yüzyılda şekillenen Rus edebiyatı türleri hakkında fikir sahibi olur.
7- Öğrencilerin edebi eserin ana fikrini vurgulama becerilerini kazanmalarına yardımcı olmak.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9-
10- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
11- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
12- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
13- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı «Басни», Иван Крылов, «Избранное», Гавриил Державин, «Лирика», Александра Пушкин, поэмы Александра Пушкина «Руслан и Людмила», «Моцарт и Сальери».
Yardımcı Kaynaklar «Русская литература VIII века», Г. А. Гуковский; «Хрестоматия по русской литературе 18 века. «Пушкин», Юрий Лотман, «Пушкин», Б. Томашевский.

Ders ile ilgili dosyalar