Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ Birinci düzey ENF 102 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET SAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BUKET SAATÇİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Laboratuvarda;teorik ve uygulamalı.
Dersin amacı Fakülte ve yüksek okullarda bilinmesi gereken Bilgisayar kullanımını öğretmek.
Dersin tanımı Windows''un office uygulamaları, Word ,Excel,Paint,Power point kullanımı.

Dersin içeriği
1- GENEL BİLGİLER, BİLGİSAYARIN TANIMI, ÖZELLİKLERİ VE TEKNOLOJİSİ.
2- BİLGİSAYARIN TEMEL KAVRAMLARI VE İŞLEYİŞİ.
3- BİLGİSAYARIN DONANIM YAPISI VE YAZILIM KAVRAMLARI
4- DONANIM BİRİMLERİNİN GÖREVLERİ
5- MICROSOFT WINDOWS XP, MASAÜSTÜ NÜN KULLANIMI
6- PENCERELER VE İLETİŞİM KUTULARI, KISAYOL KULLANIMI,GENEL WINDOWS İŞLEMLERİ.
7- MICROSOFT WORD, DOSYA VE KLASÖR İŞLEMLERİ. METİN VE TABLO İŞLEMLERİ.
8- ÇİZİMLERLE ÇALIŞMA, SAYFA BİÇİMLENDİRME.
9- SINAV
10- MICROSOFT EXCEL, ÇALIŞMA SAYFASI VE HÜCRELERİ TANIMA, VERİ GİRİŞİ.
11- TEMEL MATEMATİKSEL İŞLEMLER, FORMÜL OLUŞTURMA.
12- HÜCRE BİÇİMLENDİRME, GRAFİK OLUŞTURMA VE ÇIKTI ALABİLME.
13- MICROSOFT POWERPOİNT, İŞLEYİŞ VE AMAÇLARI.
14- SLAYTLAR OLUŞTURMA VE SUNU HAZIRLAYABİLME.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yaşamın içinde, bilgisayar kullanımının önemi anlatıldı.
2- Bilgisayar Programlama dillerinden kısaca bahsedildi.
3- Windows un office uygulamaları.
4- Word uygulamaları
5- Excell çeşitli alanlarda program yaptırıldı.
6- Powerpoint uygulamalarından her tür ve alanda sunular hazırlatıldı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilgisayar ve İnternet, Akademisyen yayınları,HASAN ÇEBİ BAL, 10. Baskı
Yardımcı Kaynaklar Bilgisayar kullanımı ile ilgili tüm İnternet siteleri.

Ders ile ilgili dosyalar