Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 2 İkinci düzey TİB 852 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HACI YUNUS APAYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. LÜTFULLAH CEBECİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm doktora öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirildiği, mevcut bilimsel yayınların takibine katkı sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
2- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
3- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
4- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
5- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
6- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
7- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
8- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
9- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
10- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
11- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
12- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
13- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
14- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çalışma alanıyla ilgili temel kaynaklar.
Yardımcı Kaynaklar Çalışma alanıyla ilgili temel kaynaklar.

Ders ile ilgili dosyalar