Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 2 İkinci düzey TİB 852 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HACI YUNUS APAYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. LÜTFULLAH CEBECİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm doktora öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirildiği, mevcut bilimsel yayınların takibine katkı sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
2- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
3- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
4- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
5- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
6- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
7- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
8- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
9- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
10- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
11- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
12- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
13- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
14- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişme ve bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çalışma alanıyla ilgili temel kaynaklar.
Yardımcı Kaynaklar Çalışma alanıyla ilgili temel kaynaklar.

Ders ile ilgili dosyalar