Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > TEZ ÇALIŞMASI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI II Birinci düzey VİH 812 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersi alacak öğrencinin tez önerisi, ERÜ. Sağlık Bilimleri Enstitüsü yönetim kurulundan geçmiş olmalıdır.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Vehbi Güneş, Prof. Dr. İhsan Keleş, Prof. Dr. Öznur Aslan, Doç. Dr. Ali Cesur Onmaz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin uygulamalarla kazandırılması amaçlanır.
Dersin tanımı Tez dönemi öğrencilerinin bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanacakları uygulama dersidir.

Dersin içeriği
1- Bilimsel hipotez, teori ve yasa
2- Bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama
3- Tez hazırlama yöntemleri 1
4- Tez hazırlama yöntemleri 2
5- Tez hazırlama yöntemleri 3
6- Literatür ve kaynak tarama yöntemleri 1
7- Literatür ve kaynak tarama yöntemleri 2
8- Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 1
9- Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 2
10- Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 3
11- Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 1
12- Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 2
13- Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 3
14- Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 1
15- Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 2
16- Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 3
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel hipotez, teori ve yasa tanımlarının uygulamalarla öğrenilmesi
2- Bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama yeteneği kazandırılması
3- Tez hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
4- Literatür ve kaynak tarama yöntemlerinin öğrenilmesi
5- Bilimsel proje yöntemlerinin öğrenilmesi
6- Bilimsel yayın hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
7- Sunu hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 10 8 80
Sunum / Seminer hazırlama 10 10 100
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 10 140
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 14 196
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Day,R. A (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994). http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
Yardımcı Kaynaklar Bell, J. (1999), Doing Your Research Project: A Guide for First – time Researchers in Education & Social Science, Oxford University pres, Oxford. Baxter, L, Hughes, C. and Tight, M. (2001): How to Research, Open University Pres, Milton Keynes. Cryer, P. (2000), The Research Student’s Guide to Success, Open University Pres, Milton Keynes. Dinler, Zeynel (2006), Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, Ekim Kitapevi Yayınları, 5. Baskı: Bursa. Seyidoğlu, Halil (2003), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul. Uçak, N. Ö ve Birinci, H. G (2008), “Bilimsel Etik ve İntihal” Türk Kütüphaneciliği Dergisi, Cilt: 22 (2), ss. 187-204. (http://www.kutuphaneci.org.tr)

Ders ile ilgili dosyalar