Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (yl. Yabanci Dil) > DENGE VE İŞTİME ANATOMİSİ FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENGE VE İŞTİME ANATOMİSİ FİZYOLOJİSİ İkinci düzey ODY 142 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUBA ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli aktif anlatım
Dersin amacı İşitme ve konuşma organlarının periferden sentrale kadar uzanan yapılarının anatomik ve fizyolojik özellikleri.
Dersin tanımı zorunlu ders

Dersin içeriği
1- Kulak fizyolojisi (dış kulak, orta kulak)
2- Kulak fizyolojisi (iç kulak)
3- Larinks fizyolojisi ve disfoniler
4- Burun fizyolojisi
5- Östaki fonksiyonları
6- Konuşma fizyolojisi
7- Ara sınav
8- işitme fizyolojisi,işitme yolları ve bağlantıları
9- işitme fizyolojisi,işitme yolları ve bağlantıları
10- İşitme ve Konuşma ilişkisi
11- Oral kavite,nazal boşuk , artikulasyon ve rezonans oluşumu
12- vestibüler sistem fizyolojisi
13- vestibüler sistem fizyolojisi
14- genel tekarar
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşitme kavramını ve oluşumunu bilecektir.
2- Kulak fizyolojisini kavrayabilecek.
3- Konuşma fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
4- Larinks fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
5- Vestibüler sistem hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
6- Genel olarak işitme ve denge fizyolojisini kavrar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2- To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3- To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4- To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5- Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6- Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7- Publishing original studies in peer-reviewed journals
8- To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9- Ability to present original views effectively within a community of experts
10- Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11- To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar ders notları

Ders ile ilgili dosyalar