Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > İnşaat Mühendisliği > SİNDİRİM SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİNDİRİM SİSTEMİ Birinci düzey HİS 502 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARZU HANIM YAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ARZU HANIM YAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Saim Özdamar
Dersin veriliş şekli Power Point sunu
Dersin amacı Sindirim sisteminin embriyonik gelişimi ve sindirim sistemi ile ilişkili organların ve sindirim bezlerinin histolojisinin kavranması.
Dersin tanımı Sindirim sistemi ile ilgili organların embriyonik gelişimleri ve histolojik özelliklerinin tanımlanabilmesi.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Ağız ve yüzün embriyonik gelişimi
3- Sindirim sistemi kanalının embriyonik gelişimi
4- Özofagus ve Mide embriyonik gelişimi
5- Barsakların embriyonik gelişimi
6- Sindirim bezlerinin embriyonik gelişimi
7- Ağız ve Bağlantılı yapıların Histolojisi
8- Özofagus Histolojisi
9- Mide Histolojisi
10- Kalın Barsakların Histolojisi
11- İnce Barsakların Histolojisi
12- Karaciğer Histolojisi
13- Safra Kesesi Histolojisi
14- Pankreas Histolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sindirim sistemi tanımı ve fonksiyonları
2- Ağız ve bağlantılı yapıların embriyolojisi
3- Sindirim sistemi kanalının embriyonik gelişimi ve farklılaşması
4- Özofagus, mide ve barsakların erken dönem embriyonik gelişimi
5- Sindirim bezlerinin embriyonik gelişimi ve farklılaşması
6- Ağız ve bağlantılı yapıların Histolojik özellikleri ve Fonksiyonları
7- Özofagus ve Midenin Histolojik özellikleri ve Fonksiyonları
8- İnce ve Kalın barsağın genel Histolojik ve fonksiyonel özellikleri
9- Karaciğer Histolojisi, Fonksiyonel ve Mikroskopik özellikleri
10- Safra Kesesi ve Pankreasın Histolojik ve fonksiyonel özellikleri

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 12 144
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     204
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sindirim Sistemi Histolojisi Prof.Dr.Saim Özdamar
Yardımcı Kaynaklar Histology a text and Atlas Sixth Edition Michael H. Ross, Wojciech Pawlina

Ders ile ilgili dosyalar