Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > SİNDİRİM SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİNDİRİM SİSTEMİ Üçüncü düzey HİS 502 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARZU HANIM YAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ARZU HANIM YAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Saim Özdamar
Dersin veriliş şekli Power Point sunu
Dersin amacı Sindirim sisteminin embriyonik gelişimi ve sindirim sistemi ile ilişkili organların ve sindirim bezlerinin histolojisinin kavranması.
Dersin tanımı Sindirim sistemi ile ilgili organların embriyonik gelişimleri ve histolojik özelliklerinin tanımlanabilmesi.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Ağız ve yüzün embriyonik gelişimi
3- Sindirim sistemi kanalının embriyonik gelişimi
4- Özofagus ve Mide embriyonik gelişimi
5- Barsakların embriyonik gelişimi
6- Sindirim bezlerinin embriyonik gelişimi
7- Ağız ve Bağlantılı yapıların Histolojisi
8- Özofagus Histolojisi
9- Mide Histolojisi
10- Kalın Barsakların Histolojisi
11- İnce Barsakların Histolojisi
12- Karaciğer Histolojisi
13- Safra Kesesi Histolojisi
14- Pankreas Histolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sindirim sistemi tanımı ve fonksiyonları
2- Ağız ve bağlantılı yapıların embriyolojisi
3- Sindirim sistemi kanalının embriyonik gelişimi ve farklılaşması
4- Özofagus, mide ve barsakların erken dönem embriyonik gelişimi
5- Sindirim bezlerinin embriyonik gelişimi ve farklılaşması
6- Ağız ve bağlantılı yapıların Histolojik özellikleri ve Fonksiyonları
7- Özofagus ve Midenin Histolojik özellikleri ve Fonksiyonları
8- İnce ve Kalın barsağın genel Histolojik ve fonksiyonel özellikleri
9- Karaciğer Histolojisi, Fonksiyonel ve Mikroskopik özellikleri
10- Safra Kesesi ve Pankreasın Histolojik ve fonksiyonel özellikleri

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 12 144
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     204
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sindirim Sistemi Histolojisi Prof.Dr.Saim Özdamar
Yardımcı Kaynaklar Histology a text and Atlas Sixth Edition Michael H. Ross, Wojciech Pawlina

Ders ile ilgili dosyalar