Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
METİN DİLBİLİM |
İkinci düzey |
RDE 547 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin metin, metin işlevleri, metin türleri ve bunların yabancı dil dersinde ne şekilde kullanıldığı ve ayrıca dilbilimsel metin çözümleme konularında bilgiler edinmesi amaçlanmaktadır. Derste dilbilim bir alt dalı olan metindilbilim konusu ele alınmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Derste dilbilim bir alt dalı olan metindilbilim konusu ele alınmaktadır. Özellikle metin kavramı, metin oluşturma ve algılama süreçleri, metin işlevleri ve türleri uygulamalı olarak irdelenmekte ve yabancı dil öğretiminde metin kullanımı değerlendirilmektedir.
|
1- |
Metin Dilbilimi. Amacı ve yöntemleri.
|
2- |
Dilbilimsel analizin bir nesnesi olarak metin. Metin birimleri. Metin içindeki bağlantı türleri.
|
3- |
Makale incelemesi.
|
4- |
Metin çeşitleri. Metin türleri. Üslup.
|
5- |
Makale incelemesi.
|
6- |
Metin kategorileri.
|
7- |
Makale incelemesi.
|
8- |
Ara Sınav.
|
9- |
Metin analizinin bir parçası olarak dilbilimsel analizi. Dilbilimsel analizin görevleri, fırsatları ve düzeyleri.
|
10- |
Makale incelemesi.
|
11- |
Yazarın metindeki konumunu ifade etme yolları: başlık ve anahtar kelimeler.
|
12- |
Makale incelemesi.
|
13- |
Makale incelemesi.
|
14- |
Makale incelemesi.
|
15- |
Final Sınavı.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, metni oluşturan kriterler tanınır, tanımlanır ve metinler bu kriterlere göre incelenir.
|
2- |
Öğrenciler Dilbilimsel metin çözümleme konularında bilgiler edinir ve uygular.
|
3- |
Öğrenciler dilbilimcilerin dilin resmi özelliklerini incelemek için kullandıkları yöntemleri anlayabilecekler.
|
4- |
Öğrenciler, Rusça dilbilgisinin derin bilgi birikimini gösterebileceklerdir. Rusça araştırma materyalleri ile derin bir aşinalık sergileyeceklerdir.
|
5- |
Metin türleri ve işlevleri hakkında uygulamalı çalışmalar yapabilir.
|
6- |
Metin anlama, çözümleme ve üretimine yönelik temel teknikleri kavrar.
|
7- |
Metin dilbilimle ilgili temel kavramları bilir ve uygular.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
16
|
48
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
15
|
1
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Filippov K.A. Lingvistika teksta: İzd-vo Sankt-Petrburgskogo Un-ta. 2003.-336 s.
Bogdanova N.V. V chom, sobstvenno, trudnost? Osnovı lingvisticheskogo analiza teksta. SPb.: Filologicheskiy fakultet SPbGU, 2007.- 224 s.
Jerbilo T.V. Lingvisticheskiy analiz hudojestvennogo teksta. – Groznıy:İzd-vo CGU, 2015.- 122 s.
Babenko L.G., Kazarin Y.V. Lingvisticheskiy analiz hudojestvennogo teksta. Teoriya i praktika.-M.: Flinta:Nauka, 2004.-496 s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konu ile ilgili Rusça akademik çalışmalar.
|
|